Lazyjack Startet 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2020 Suzuki har inngang for spyling med egen adapter på undersiden av motorblokka. Blindpluggen måler 11,9 mm utvendig på gjengene og stigningen ser ut til å være 1,25mm. Jeg finner ikke disse gjengene i noen tabell men tenker at kanskje noen her vet hvilke gjengetyper japanerne operer med? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Japanerne har en spec. på rørgjenger som heter JPG. Mulig noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 M12x1,25 fingjenger? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Fiks skrev for 5 timer siden: M12x1,25 fingjenger? Jeg hadde satt en femmer på M12 fingjenger. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2020 Kan spleise på femmer'n. Sikker M12 fingjenget. JPG var vel egentlig fittings, helvetes greier. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Hulda skrev for 13 timer siden: JPG var vel egentlig fittings, helvetes greier. Du mener vel JIS? JPG er et bildeformat... JIS er en fittingsstandard som sier noe om hva slags dimensjoner og konuser koblingene har. JIC bruker BSP eller metriske gjenger, de har ikke en egen gjengestandard. Ellers har jeg vel inntrykk av at JIC er mer brukt som fittings enn JIS (uten at jeg kan si det sikkert). Hiver meg ellers på dette veddemålet: VegJoh skrev for 15 timer siden: Jeg hadde satt en femmer på M12 fingjenger. Det passer med både diameter og stigning, for ikke å snakke om at japanske produkter stort sett bruker metriske dimensjoner. JIS som jo er en japansk standard, blir da et hederlig unntak Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 4.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Det var nok JIS. Jobbet med slikt på 70-tallet. Arbeidsgiveren produserte fittings. Måtte pugge alt det der. Siden har jeg jobbet med å glemme hele greia. Japanske industrinormer, var det vel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.