Jump to content

Effektkurver for Ford Sabb 2722E

Festus56

Recommended Posts

Hei igjen

Jeg har tidligere (ikke lenger nå) kommet inn på Mermaid Marine sin hjemmeside. 

http://www.mermaid-marine.co.uk/engines/view/turbo-plus-dover

Der har de oversikt over Lehman og Sabre marinisering (ikke stor forskjell fra sabb) av ford sine motorer også 2722, samt skjematisk oversikt over moment/topp turtall og forbruk.

Generelt er min erfaring at disse fordmotorene både 4&6 sylindre er mest effektive (hensyntatt tid /avstand/forbruk) i området max moment - ofte mellom 1800 - 2000 omdreininger -  og 500 omdreininger UNDER MAX. TURTALL.

Når det gjelder dieselforbruk vil det avhenge mye av type skrog. Har du en halvplaner kan det ofte være en fordelaktig å komme "over i halvplan". Jeg forutsetter da at du ikke må ha opp til max turtall på motor for å komme over "i halvplan".

Trenger vel ikke å nevne at om du holder lavt turtall så bruker du minst drivstof.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...