Jump to content

Frostsikring ferskvann anlegg


Bej53

Recommended Posts

Furu skrev 4 minutter siden:

Husk att du og dine gjester vil neppe like å drikke frost væske vann til våren.. Det er litt arbeid å få det ut igjen, mindre jobb å tappe ned anlegget for  vinteren

 

Regner med han mener slik frostvæske som ikke er helsefarlig...det er å få kjøpt.. men drenering av anlegget er langt å foretrekke er min mening...

Link to post
Share on other sites

Har tappet ut vann fra varmtvann tank og ferskvann tank, løsnet vannslangene  på trykkvann pumpa og åpna alle kraner. Men jeg er redd for å komme til å løsne slanger som har med ferskvann kjølinga å gjøre

hvis jeg begynner å løsne flere. Er usikker på om det er det vannet som varmer opp vannet i varmtvann tanken.

Link to post
Share on other sites

Bej53 skrev 47 minutter siden:

Har tappet ut vann fra varmtvann tank og ferskvann tank, løsnet vannslangene  på trykkvann pumpa og åpna alle kraner. Men jeg er redd for å komme til å løsne slanger som har med ferskvann kjølinga å gjøre

hvis jeg begynner å løsne flere. Er usikker på om det er det vannet som varmer opp vannet i varmtvann tanken.

 

Om det er kjølevannet fra motoren du tenker på, så er det ganske vanlig på de fleste VV.beredere i båt, at kjølevannet fra motor varmer VV.bereder...men dette er merket...og skal selvfølgelig ikke åpnes...

Har du tømt VV.berederen og drenert resten av "drikkevann" siden.. så er jobben gjort....jeg kjører også pumpen tørr, slik at den er tom for vann...det er membranpumpe, og tåler deg fint...trenger bare noen sekunders kjøring...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...