Bej53 Startet 8.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 8.Oktober.2020 Sitat Har en vp aqad 40b får signal om at det ikke er noe lading (temp. og amp. lampe lyser) etter at motoren er startet. Kan det ha sammenheng med at jeg også har solcelle panel som lader opp startbatteriet og forbruksbatteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Bej53 Svart 8.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 (redigert) Har trykkvannspumpe og har tenkt å bruke frostsikring veske fra Maretim. Det jeg lurer på er om all vesken går til varmtvannstanken og at den må fylles før jeg kan få frostvæske til de forskjellige vannuttak. Redigert 8.Oktober.2020 av Bej53 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 Det vannet som skal til varmtvann kranen må først fylle vv.bereder før der kommer frem...kaldt vann går direkte til kranene... Enkleste og beste i mine øyne er å drenere ned alt... Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 8.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 Husk att du og dine gjester vil neppe like å drikke frost væske vann til våren.. Det er litt arbeid å få det ut igjen, mindre jobb å tappe ned anlegget for vinteren Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Ida Marie III Svart 8.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 Furu skrev 4 minutter siden: Husk att du og dine gjester vil neppe like å drikke frost væske vann til våren.. Det er litt arbeid å få det ut igjen, mindre jobb å tappe ned anlegget for vinteren Regner med han mener slik frostvæske som ikke er helsefarlig...det er å få kjøpt.. men drenering av anlegget er langt å foretrekke er min mening... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2020 Jeg forstår ikke at noen vil søle med sånt. Tapper heller ned systemet med åpne kraner. Blåser i kranene for å få vann ut av rørene. Passr på at hånddusjene er fri for vann. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bej53 Svart 9.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2020 Har tappet ut vann fra varmtvann tank og ferskvann tank, løsnet vannslangene på trykkvann pumpa og åpna alle kraner. Men jeg er redd for å komme til å løsne slanger som har med ferskvann kjølinga å gjøre hvis jeg begynner å løsne flere. Er usikker på om det er det vannet som varmer opp vannet i varmtvann tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2020 Bej53 skrev 47 minutter siden: Har tappet ut vann fra varmtvann tank og ferskvann tank, løsnet vannslangene på trykkvann pumpa og åpna alle kraner. Men jeg er redd for å komme til å løsne slanger som har med ferskvann kjølinga å gjøre hvis jeg begynner å løsne flere. Er usikker på om det er det vannet som varmer opp vannet i varmtvann tanken. Om det er kjølevannet fra motoren du tenker på, så er det ganske vanlig på de fleste VV.beredere i båt, at kjølevannet fra motor varmer VV.bereder...men dette er merket...og skal selvfølgelig ikke åpnes... Har du tømt VV.berederen og drenert resten av "drikkevann" siden.. så er jobben gjort....jeg kjører også pumpen tørr, slik at den er tom for vann...det er membranpumpe, og tåler deg fint...trenger bare noen sekunders kjøring... Sitér dette innlegget Link to post
Bej53 Svart 9.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2020 Takk for godt svar. Da dropper jeg frostvæske som er beregnet for drikkevann, og som du sier med det jeg har gjort er jobben gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.