Jump to content

Gelcoat eller tec7 for tetting av krakelering?

Groben

Recommended Posts

Har et spørsmål til dere der ute.

Har en Rana Plast 16,5 fot fra 1986. Den har litt krakelering i plasten/glassfiberen rundt om kring. Og så har den begynt å lekke litt. Den tar ikke inn vann for bunnen er helt fin, men når det regner kommer det noe inn i kahytten. Hva er best å tette med? Fungerer Teck 7 eller bør man skaffe seg gelcoat? Og hvor farlig er egentlig denne krakeleringen?

Hilsen Geir

Lucky Strike skrev for 16 timer siden:

Det finnes diverse produkter til tetting av småsprekker, en link som jeg selv har lagret:

https://www.maritim.no/magicezy-hairline-fix#tabDescription

Kanskje dette er noe som kan egne seg.

Denne så jo veldig bra ut. Takk for godt tips. Utfordringen er jo å finne rett farge men tenker en god rubbing og polering etter at den har herdet vil utjevne det meste. 

Lucky Strike skrev 1 time siden:

Hvis man kjøper en farge som er i nærheten, litt lysere, så skal det ikke store dråpen av brekkfarge til før man er der. Det står at den er vannbasert, antar at bittelitt vannbasert brekkfarge ikke ødelegger effekten.

Vil tro det skal gå helt fint jeg også. Og i små krakelleringer eller hårstrå-riper vil det ikke bli særlig synlig heller vil jeg tro. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...