oj_knut Startet 9.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2020 Har lager meg et kar med sirkulasjon og varme jeg tenkte bruke til rensing av saltvannssiden på en Kad43 med 290 dpe drev. Vannet sirkulerer fra karet, inn drev inntaket og ut eksosbelgen og ned i karet. (Impeller og drev er tatt ut) Spørsmål: 1. Hvilken syre bruker jeg? (Sitronsyre, saltsyre, eller er det best med en basisk løsning som oppvaskmiddel?) Blandingsforhold. ? 2. Hvor lenge og hvilken temperatur tenger jeg ha på denne sirkulasjonen for å få best effekt? 3. Hva skal til for å nøytralisere syren som har sirkulert i motoren på en ordentlig måte så jeg ikke skader motor? Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 11.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2020 (redigert) Hei, jeg renset sjøvannskretsen på mine KAD44 på sensommeren (på vannet) Koblet på slanger etter impeller og ved utløp til eksos. Kjørte med pumpe motsatt retning av normal flow. Brukte systemrens. Kjørte pumpen 10-15 min 3-4 ganger i døgnet for å sirkulere. Det kom ingen flak/guffe som jeg har hørt andre beskrive, men fargen på blandingen gikk fra gul til grønn. Kjørte gjennom noen runder med ferskvann før jeg koblet alt tilbake. Resultat: temp sank med 4-5 grader. Brukte ingen oppvarming på rensen, var vel mellom 15-20 grader under prosessen. Redigert 11.Oktober.2020 av nbjelland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.