Bigdrago Startet 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 10.Oktober.2020 Hva tenker dere? V Konserveringsspray; Trygt å bruke dette på en dieselmotor? https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/motorolje/motorkonservering-marin-2000041915 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Hvorfor? Den vil mest sansynlig bare bruke sprayen som drivstoff og spytte det rett ut eksosen igjen. Diesel er en olje, så motoren din vil uansett alltid være konservert i sylinderene. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2020 Vi brukte konserveringsolje på påhengerne før i tiden. Vet ikke om det hadde noen effekt. Jeg har nå flere bensinmotorer langtidslagret uppvarmet. Funker helt topp uansett. På en dieselmotor er slikt rent tøv. Der kommer dieselolje gjennom dysene og smøreolje fra oljepumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2020 Da er det bedre å tørne dieselmotoren i løpet av konserveringstiden...da dusjer den diesel inn i sylinderen...bedre konservering får du ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2020 Tørne motor på starter med stoppknapp inne. Alt. tørne motor på starter med blokkert luftinntak (ikke fille eller annet den kan suge i seg) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2020 Har du Hulda-motor, ikke gjør det, den starter. Men så tåler den å stå lagret noen år også. Så det er ikke så farlig. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 13.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2020 Da dropper jeg konserveringsspray :) kinner motor med stoppknappen i 10 sek. Takker og bukker Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2020 Til info, så får du ikke diesel inn i sylinderene ved å tørne motoren med stoppknappen inne. Men skal motoren stå i rundt 6 mnd. så ser jeg ingen grunn til å drive å tørne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2020 bellen skrev for 8 timer siden: Til info, så får du ikke diesel inn i sylinderene ved å tørne motoren med stoppknappen inne. Men skal motoren stå i rundt 6 mnd. så ser jeg ingen grunn til å drive å tørne motoren. Det er jeg enig i, det var et usedvanlig lite gjennomtenkt råd jeg ga der Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.