Optimist1 Startet 11.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2020 Kjøpte båt i våres, og trenger motornummer for å registrere båten i Småbåtregisteret. De to plast dekslene på topp/front av motorene fulgte ikke med, så da lurer jeg på hvor på blokka jeg kan finne serienummer. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 11.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2020 Bruker p å være eit messingskilt på bb side under innsugsmanifoild Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Kan du markere ca posisjon på bilde? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Var nok litt for kjapp på avtrekkeren. Har nett sett etter på kad 300, og der var det ikkje skilt Meiner de er skilt ved fødepumpa på 41,til 43 motoren. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Type skiltet er der A på bildet er ifølge serviceheftet til kad44. Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Tror type skilt og serienr er to forskjellige ting, men skal sjekke. Takk for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 nbjelland skrev 5 minutter siden: Tror type skilt og serienr er to forskjellige ting, men skal sjekke. Takk for svar:) Har alt info på messing plata. Her fra min 41A Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Optimist1 Svart 13.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Takker for hjelp! Hvor på motoren er dette? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Skal være i området rundt diesel pumpa/filter Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
mawilu Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Det er skiltet jeg merket A inneholder alle serie produktno ,typeno.du trenger Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 14.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 mawilu skrev for 22 timer siden: Det er skiltet jeg merket A inneholder alle serie produktno ,typeno.du trenger Klarer ikke finne noe skilt der. Spurte Volvo i Sandefjord, de sa det var på blokka BB side så det stemmer i allefall. Får ta med et speil og lete mer neste gang jeg er i båten, men tusen takk for svar (hvis noen har en KAD44 og vet nøyaktig hvor dette nummeret står hadde det vært helt topp med et bilde:) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 Jeg pleier å bruke mobiltelefonen til å ta bildet av skiltet.jeg kjenner 44 motoren godt skiltet er der jeg har sagt flere ganger.glem speil bruk mobilen Sitér dette innlegget Link to post
tomisto Svart 14.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2020 (redigert) Messingskiltet sitter på nedsiden av dieselpumpa... Rett ved der hvor slangen til ventillasjon av bunnpanne er koblet Redigert 14.Oktober.2020 av tomisto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 mawilu skrev On 14.10.2020 at 19.32: Jeg pleier å bruke mobiltelefonen til å ta bildet av skiltet.jeg kjenner 44 motoren godt skiltet er der jeg har sagt flere ganger.glem speil bruk mobilen Da fant jeg det omsider. Takk for all hjelp:) Motorene sitter såpass tett at jeg ikke klarte å få tatt noe mobil-bilde. Brukte et inspeksjonskamera. Klarte ikke komme til rett fra siden med dette heller (det sitter diverse slanger og ledninger i veien), så endte opp med å tre kameraet mellom generator og blokk, under vannpumpa, for så og føre det ca 40 cm bakover, litt over bunnpannen. På den andre motoren klarte jeg det fra siden, der var det bittelitt bedre plass. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 20.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 Dette hørtes trangt ut.. Korleis er det å bytta dieselfilter på STB-motor når det er slik? Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 Havlengt skrev 15 minutter siden: Dette hørtes trangt ut.. Korleis er det å bytta dieselfilter på STB-motor når det er slik? Det er ikke noe problem, tipper motorene står ca15-20cm fra hverandre. Filtrene sitter i tillegg høyt oppe. Skiltet sitter ganske lavt, ikke så langt over skjøt til bunnpannen, og det er mye slanger og kabler i veien, så vanskelig å komme til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.