Jump to content

Motor serienr. KAD44, hvor finner jeg dette?

Optimist1

Recommended Posts

mawilu skrev for 22 timer siden:

Det er skiltet jeg merket A inneholder alle serie produktno ,typeno.du trenger 

Klarer ikke finne noe skilt der. Spurte Volvo i Sandefjord, de sa det var på blokka BB side så det stemmer i allefall. Får ta med et speil og lete mer neste gang jeg er i båten, men tusen takk for svar (hvis noen har en KAD44 og vet nøyaktig hvor dette nummeret står hadde det vært helt topp med et bilde:)

mawilu skrev On 14.10.2020 at 19.32:

Jeg pleier å bruke mobiltelefonen til å ta bildet av skiltet.jeg kjenner 44 motoren godt skiltet er der jeg har sagt flere ganger.glem speil bruk mobilen

Da fant jeg det omsider. Takk for all hjelp:) 

Motorene sitter såpass tett at jeg ikke klarte å få tatt noe mobil-bilde. Brukte et inspeksjonskamera. Klarte ikke komme til rett fra siden med dette heller (det sitter diverse slanger og ledninger i veien), så endte opp med å tre kameraet mellom generator og blokk, under vannpumpa, for så og føre det ca 40 cm bakover, litt over bunnpannen. På den andre motoren klarte jeg det fra siden, der var det bittelitt bedre plass. 

Havlengt skrev 15 minutter siden:

Dette hørtes trangt ut.. Korleis er det å bytta dieselfilter på STB-motor når det er slik?

Det er ikke noe problem, tipper motorene står ca15-20cm fra hverandre. Filtrene sitter i tillegg høyt oppe. Skiltet sitter ganske lavt, ikke så langt over skjøt til bunnpannen, og det er mye slanger og kabler i veien, så vanskelig å komme til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...