Christina 3 Startet 11.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2020 Hei. Hadde tenkt å kjøpe et Jabsco el toalett men pga liten plass ser jeg at også Dometic masterflush 7160 er et godt alternativ siden man kan snu skåla trill rundt. Men det er litt forskjell på oppbygning virker det som.... Noen som har erfaringer med masterflush ? Jabsco vet jeg er bra..... Støyer gjør det uansett men har hørt at noen er værre enn andre Takker for synspunkter https://seatronic.no/vvs/toaletter/toalett/dometic-masterflush-7160-elektrisk-toalett-12v https://seatronic.no/vvs/toaletter/toalett/jabsco-elektrisk-toalett-stor-potte-12v Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 11.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2020 (redigert) Ingen erfarenhet av Dometic-toaletten, men Jabsco Quiet-flush har jag två stycken som har använts till alla förekommande behov /och inklusive erforderligt toapapper(!).../ nu i 15 år utan problem. Centrifugalpump gör den relativt tyst. Och avfallet slås sönder så det passerar problemfritt i den vidare processen antingen man pumpar via däckstömning eller tömmer i havet '5 nm ut'. Skålen går ju att montera i 4 olika vinklar i förhållande till foten och jag undrar om man inte t o m skulle kunna borra extra hål i plastsockeln om man vill vrida skålen till någon egen mellanliggande vinkel? Redigert 11.Oktober.2020 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 (redigert) Jeg har Dometic Masterflush på 3. sesongen nå, og er godt fornøyd. En stålkniv maler dritten opp og pumper det videre, stort sett uten problemer. Det eneste den er litt "kilen" på er hvis du får luft ned i pumpa, da slutter den å suge, men fortsetter å fylle vann i skåla. Da må man la den stå 2-3 sekunder slik at luften bobler opp, og så dra igang igjen, da forsvinner alt. Dyre reservedeler erfarte jeg også, nør impelleren som drar inn vann røyk for meg (1000,-). Årsaken til at den røyk tror jeg er fordi jeg stengte inntaket og kjørte impelleren for å trekke igjennom ferksvannet jeg helte oppi skåla etter hver tur. Redigert 12.Oktober.2020 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
alidal Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Har hatt Masterflush 7120 (ferskvann) i 6 år... Har fungert helt fint. Tror den lager mindre støy enn den for sjøvann. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Men da høres det ut som om masterflush er et greit valg... Takker for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Kjøp elektrisk toalett med 2 pumper hvis stillegående er det du er ute etter. De med kombinert spyle og avfallspumpe bråker betydelig mer. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 (redigert) Den har fungert bra i 120 dager må spyle litt lengere da det er gjerrig på vannet synes vi (i forhold til TMC) Hender jeg hiver i en god vannskvett. Kjøpte den P.G.A. Skrukoplingene og Jokerventilen. litt tull med Vann inn. Redigert 12.Oktober.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Christina 3 Svart 6.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2022 Hei. Tar opp denne tråden igjen. Har nå hatt denne i snart 2 sesonger. Er ikke så veldig fornøyd.....den bråker noe sinnsykt. Pumpe ut er ikke så ille men når vannet kommer inn i skåla tar den lydnivået til andre høyder 😄 Virker også som om den sliter med å suge inn vannet.....tar 4-5 sek før vannet kommer inn i skåla etter at dritten er pumpet ut. Noen med samme erfaringer eller er det noe galt med min ? Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 6.August.2022 Del på Facebook Svart 6.August.2022 Skiftet til masterflush nå i vinter, skulle ha Jabsco men det var det månedsvis vente tid på. Og båt er i bruk heile tiden så toalett må man ha med ein gang Er noe høyere frekvens på lyden der ja Eg bruker og fylle litt ferskvann i skål ved bimelibom da får pumpe noe og jobbe og med går stillere… når den spinner rundt med lite vann bråker den noe ja… ellers gjør den jobben ja 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.