KriKra Startet 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2020 Har hatt en 16 fots Ørnvik i flere år, men nå er jeg klar for å kjøpe større båt. Problemet er hvilken. Her jeg bor er det ofte litt sjø. Det er ikke ute på åpent hav så ikke ekstreme forhold akkurat, men trenger likevel en båt som tåler litt. Jeg tenker 18 fot eller større, og båten skal først og fremst brukes til fiske. Har ikke all verden til budsjett, men nok til å kunne kjøpe en fin bruktbåt med nyere motor. Jeg har vurdert en 19 fots rana skibsplast. Har i tillegg sett på båter som uttern og bayliner. Jeg er rett og slett veldig i tvil! Skriver derfor her i håp om tips. Kjør på med båttyper og finn-annonser. Alle tips mottas med glede! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 @KriKra, jeg vil anbefale deg å komme med et ca budsjett for å få best mulige tilbakemeldinger. Type maks 100000, 200000, 400000, 1000000 etc. Vi har alle forskjellig økonomi, så hva som kan være "all verden" kan være ganske forskjellig fra person til person. Skal den kun brukes til fiske? Hva slags fiske? Sette teiner, garn, line - eller stangfiske eller dorging? Fisker du året rundt og kan tenke deg et lite "krypinn" med styreplass og gjerne litt varme? Eller bare vindskjerm? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
KriKra Svart 15.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Hei! Gode poenger, jeg skal være mer konkret. Mitt budsjett er på 150000,- Den skal brukes til fiske, ja. Line- og stangfiske. Jeg ønsker å bruke båten året rundt, og det er stort pluss med styreplass og varme. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Hvis du også skal bruke den til koseturer, kansje sove i den og lage noe mat ombord og ha mulighet til og gjøre ditt fornødende inne i varmen, så ville jeg tatt en titt på halco Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Hansvik både 18 og 21 med styrehus og selvlensende akterdekk er båter som er solide og kanskje aktuelle i størrelse og pris. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Eika skrev 3 minutter siden: Hvis du også skal bruke den til koseturer, kansje sove i den og lage noe mat ombord og ha mulighet til og gjøre ditt fornødende inne i varmen, så ville jeg tatt en titt på halco Ja, Halco 26 og 29 bør også være mulig å få innenfor budsjettet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Min 29 med d6 330 var jo innafor det budsjettet Sitér dette innlegget Link to post
KriKra Svart 15.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Takk for gode forslag! Halco-båtene skal jeg se nærmere på. Jeg er ikke særlig motorskyndig og har kun hatt utendørsmotor på båten min. Det er vel ganske uheldig å være lite motorskyndig uansett motor, men er innendørsmotor overkommelig å forholde seg til som fersking? Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 KriKra skrev 3 minutter siden: Takk for gode forslag! Halco-båtene skal jeg se nærmere på. Jeg er ikke særlig motorskyndig og har kun hatt utendørsmotor på båten min. Det er vel ganske uheldig å være lite motorskyndig uansett motor, men er innendørsmotor overkommelig å forholde seg til som fersking? Går nok fint med en innenbordsmotor. Ren diesel, rene tanker og filtre. Skifte olje, impeller etc så går det nok bra. Drev er værre å styre med selv tror jeg hvis du ikke kan det. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Da gikk vi plutselig opp 10 fot. Lønner seg være mer konkret hvis ikke blir det plutselig alle mulige båter og det skaper bare forvirring... Sitér dette innlegget Link to post
KriKra Svart 15.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Takk for gode svar. Jeg likte særlig Hansvik-båtene. Martine29 skrev for 1 time siden: Da gikk vi plutselig opp 10 fot. Lønner seg være mer konkret hvis ikke blir det plutselig alle mulige båter og det skaper bare forvirring... Har ikke ment å være ukonkret i innlegget. Ønsker båt 18 fot + Syns jeg har fått gode svar allerede. Takker for det. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 KriKra skrev 1 time siden: Takk for gode svar. Jeg likte særlig Hansvik-båtene. Har ikke ment å være ukonkret i innlegget. Ønsker båt 18 fot + Syns jeg har fått gode svar allerede. Takker for det. Har selv hatt en Hansvik 21. Var en stødig og kjekk båt. Lukket kabin med plass til porta potti, kokeapparat og vask. Anbefales å sjekke ut den. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=57310093 Her er den jeg hadde. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Hvis du har råflaks finner du en Minor 6400 innenfor budsjett: Hvis du er interessert i en sjark type får du Myra 22 ganske rimelig: Hvis du drømmer om Viknes eller NB, men på budsjett, er Husky 26 en fin båt (også kjent som Selfa 26): Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Martine29 Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Og Hansvik 600 med Yanmar diesel er jo knall. Rundt 200 tusen pluss. Med godt stell har du et bekymringsløst båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Jeg synes alle båtene som det er tipset om her er veldig gode alternativer. Husky hadde jeg nesten glemt? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=194967964 Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Korsfjord skrev 4 minutter siden: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=194967964 Det virket jo som en ok pris og? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 Blir noe påkost her samt transport...pengene flakser avgårde hvis du ikke fikser selv. Timepris 1000 kr pluss rundt om på båtsenterne. Som mange her har erfart, å ha båt koster flesk. Opplag, leie kjøp av båtplass, vårpuss, uforutsette reparasjoner. Men lykke til og hold tunga rett i munnen... Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=186940018 Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 15.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=185371046 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2020 Skal ikke annonsere her på forumet, men jeg har en halco 26 med kad42 i tillegg til 29'n med d6, den 26'n skal selges Sitér dette innlegget Link to post
KriKra Svart 16.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2020 Takker alle for supre forslag. Da skal jeg vente å se om noen skal selge båt litt nærmere meg. Eika skrev for 7 timer siden: Skal ikke annonsere her på forumet, men jeg har en halco 26 med kad42 i tillegg til 29'n med d6, den 26'n skal selges Hva tenkte du å selge din Halco 26 for? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2020 KriKra skrev for 5 timer siden: Takker alle for supre forslag. Da skal jeg vente å se om noen skal selge båt litt nærmere meg. Hva tenkte du å selge din Halco 26 for? Jeg skal tenke litt på det, men det kommer litt ann på åssen utstyr du vil ha med. Bare plotteren som står i nå koster 40k Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2020 Hva med en Rana 630? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.