Jump to content

Verdi akseladden 515 freestyle uten motor?


erlend mb

Recommended Posts

Interresant, jeg har hatt lyst på denne båttypen et tak. 
Der ligger en 515 explorer på finn med 2018 modell honda 80hk for 140k. Den motoren koster vel rundt 100k ny.

Jeg tenker båten ”löst” er verd rundt 50k. 
Det er ”min” vurdering, jeg mener markedsverdi på båter uten motor er litt vanskelig. Denne ble ofte solgt med Mariner 90hk og selges ofte brukt med noe sånt, da rundt 90-100k som jeg mener er overpris, hvertfall sammenliknet med ovenfornevnte for 140k. 

Link to post
Share on other sites

Normalt er en eldre båt en nokså kurant greie hvis man slipper å ta hensyn til motor. Ofte er det det kosmetiske som trekker litt ned, men det lar seg ofte skifte ut, reparere eller bruke litt tid på opphining. På en 20 år gammel båt tenker jeg at det kan lønne seg å gå over det elektriske anlegget, men det er også overkommelig hvis man er bittelitt handy og har bittelitt grunnleggende kunnskap. (El.anlegget er neppe spesielt omfattende på en så liten båt - lanterner, start til motor og kanskje et par kurser til). Styringen kan også være verdt å skifte ut hvis den er blitt treg/hard.

 

En 20 år gammel påhengsmotor er i mine øyne ikke verdt spesielt mye. Som nevnt i innlegget over: Selve båten er nok verd 50-60k eller noe deromkring uten motor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...