teinefiskarn Startet 18.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 18.Oktober.2020 Hei, har et hurth gear som jeg ikke vet hvilken type det er. Problemet er at når jeg setter den i gir så må jeg gi litt gass før det slår inn, å da blir det jo et rykk i båten. Det funker fint når motor/gear er kald, men når det er varmt så oppstår dette problemet. Jeg regner med det er oljen som er feil på gearet. hvilken olje bør jeg bruke? noen som vet hvilket gear det er, foruten hurth. setter pris på svar! slenger ved et bilde av gearet. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2020 Ser ut som Hurth HBW 125 (Nå ZF 12) Skal ha ATF olje Dexron2 eller høyere spec. Gearet er mekanisk så smuth innkopling er utelukket. Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 19.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2020 Sikker på at du ikke har feiljustert på gass/gear wieren, slik at den ikke går i gear før du har gitt litt gass? Prøv å koble helt fra wieren på kassen, og gear manuelt på kassen og se om den kommer i gear på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
teinefiskarn Svart 21.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2020 larsenigarasjen skrev On 19.10.2020 at 8.21: Sikker på at du ikke har feiljustert på gass/gear wieren, slik at den ikke går i gear før du har gitt litt gass? Prøv å koble helt fra wieren på kassen, og gear manuelt på kassen og se om den kommer i gear på tomgang. Den går fint i gir når den er kald, men når den blir varm så må de litt gass til for at den skal koble inn fremover, så d er vel kansje oljen som er feil? Sitér dette innlegget Link to post
teinefiskarn Svart 21.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2020 Mix skrev On 19.10.2020 at 0.34: Ser ut som Hurth HBW 125 (Nå ZF 12) Skal ha ATF olje Dexron2 eller høyere spec. Gearet er mekanisk så smuth innkopling er utelukket. så da må de gass til for att de skal slå inn? Funker helt fint når den er kald, da girer den smooth og fint. vet du hvor mye olje som skal på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.