Jump to content

Restaurering av Flipper 640 HT

tom Cognac

Recommended Posts

Jeg har flere prosjekter vedr. min Flipper 640 HT. Allerede har jeg lakkert skroget under fenderlist med ypperlig resultat (med rulle). Planen for høsten, vinter og vår er å starte med å skru ut alle vinduene (4 stk), rive ut all kledning for å legge på nytt, slipe og pusse utvendig over fenderlist for hellakkering. Ny fenderlist på til våren.

Det jeg lurer på nå er:

De innvendige alu.profilene til vinduene har stygge sår og merker (forrige eier satt på borrelåstape for gardiner). Jeg har fjernet borrelåsene, men sliter med restlim etc + mange stygge sår og merker.  Se bildet fra stolpe mellom frontvinduene. Jeg har fundert på om jeg skal lime på noe teakimitert som jeg figurskjærer (for å få litt mer trebåt-feelingen) over innvendige alu. vinduslister ( https://www.maritim.no/isiteek-hjorneplank-125mm-uten-nating-0-25m2) .  Er det noen som har noen meninger om dette? Videre lurte jeg på om jeg skal legge https://www.biltema.no/batutstyr/teak-detaljer/teakplanker/eva-teak-2000043727 på skrogsidene innunder hardtop'en - dette også for å få litt mer trebåtfeeling. Noen som har noen meninger om dette? 

Jeg er i en veldig lete-søke-tenkeboble for tiden, jeg har lyst til å gjøre båten min fin (Unik?) uten å "ødelegge" for mye av det opprinnelige (som jeg vet jeg gjør). Noen som har lyst til å drodle med meg her? Komme med ideer og nyttige tips?

15-30-53 - alu.list vindu.jpg

Redigert av Bræin Stårm (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

har du prøvd noe remedier for å få bort limrestene?    vil tro at om du skal lime på noe at resultatet blir best om du får vekk alt. 

3M sitrusrens bruker å funke bra, ellers har jeg fått vekk limrester med å bruke wd-40/5-56  - eller bensin 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev for 2 timer siden:

har du prøvd noe remedier for å få bort limrestene?    vil tro at om du skal lime på noe at resultatet blir best om du får vekk alt. 

3M sitrusrens bruker å funke bra, ellers har jeg fått vekk limrester med å bruke wd-40/5-56  - eller bensin 

Har ikke prøvd noe annet enn å skrape forsiktig, har vurdert aceton - men har ikke turt det!  Tipset ditt med 3M sitrusrens og WD 40/5-56 skal jeg forsøke, takker for tips. :thumbsup::smiley:

jeg tørker ut på land....!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...