Familypilot Startet 20.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2020 Jeg har hatt båten til reparasjon og service, og et av problemene som måtte fikses var at powertilten ikke fungerte (olje lakk gradvis ut). Dette er en Suzuki 70hk, DF70. Nummeret på motoren er 07001F-152087. Nå sier de på verkstedet at pakningen fulgte med opp når de manuelt løftet motoren (se bildet). Og at de regner med vann har gått inn dit når det lakk ut. Han får heller ikke lyd fra tiltmotoren, som han da konkluderer med er død(fastbrent). Det er prøvd med strøm fra båt og annen strømkilde. Han sier det kom en "zitt" lyd første gang han prøvde, men ikke etter, og sier "kanskje han brant motoren". Og så får de ikke tak nye reservedeler. Han sier jeg kunne ha gamblet på å bare skifte ut pakningene, men at det kan være tiltmotoren er brent, og da er jeg like langt. Dette skulle egentlig vært avklart for 3 måneder siden når jeg leverte båten for service og reparasjon av denne delen, og begynner å miste troen på kompetansen de har. Har vært masse surr med at de har bestilt feil deler, glemt å gjøre det de skal, etc etc. Er det noen som har gode innspill på hva jeg kan finne på? Er det noen som kan tenkes å ha denne type reservedeler? Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 20.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 På min Suzuki har importør skaffet de fleste delene jeg har trengt. Større dyre deler har jeg brukt www.brownspoint.com som er nyttig side. Fant delekatalog her. Med delenummer har jeg søkt på ebay. Fikk tak i en veivaksel billig på den måten. Sitér dette innlegget Link to post
Familypilot Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 Tenker å ta turen innom et annet verksted og få en vurdering på om det virkelig er nødvendig å skifte absolutt hele mekanismen, eller om det skal være nok feks å skifte pakninger på stempelet, og kanskje motoren. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 20.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 mange filmer på yoytube om dette - eksempelvis: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.