Jump to content

Kjøpt båt av megler: hva er mine rettigheter?


JonnyBoy

Recommended Posts

Hvis det er slik at Søren Larsen i Sjølyst Båt AS både er useriøs og attpåtil en kjeltirng, så kan like godt allmenheten og båtfolket få vite det.

 

En bør jo ha belegg for slike påstander....

 

På den annen side vil det vel også være slik at hvis vedkommende IKKE kan ha påta seg noe ansvar utover normalen for sin meglerrolle, ja da er han vel "uskyldig" eller? Men erfaringer med hans meglerrolle kan godt komme frem her, uten at det medfører noen som helst risiko.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om han er kjeltring vet jeg ikke. Om han bevisst utelot å gi kjøper dokumentasjon som bla omtalte at båten hadde vært totalt under vann, se det vet vi heller ikke. Kjøper ble veeeldig forbauset da jeg svarte bekreftene på at båten hadde vært under for mange år siden (han hadde begynt å lure litt etter 1 feil på det elektriske). Og han hadde heller ikke fått noe som helst papirer fra Engbo.

Vi fikk fikk aldri noe annet svar enn at salget var gjennomført og ikke Engbo (også kalt Pengbo i byen :-) problem lenger. Kjøperen solgte båten etter 1/2 år med rundt 50K i tap :sad: De som nå eier den er happy.

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hvis det er slik at Søren Larsen i Sjølyst Båt AS både er useriøs og attpåtil en kjeltirng, så kan like godt allmenheten og båtfolket få vite det.

Legg iallfall ikke mere i munnen min enn jeg har sagt, og jeg har ikke uttalt meg noe om kjeltring. Om han generelt er useriøs tør jeg ikke uttale meg om, men min erfaring med ham er altså som jeg ha beskrevet - og det står jeg gjerne ved.

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...