Jump to content

Ut med innboard v8 motor

Cato Pedersen

Recommended Posts

Bayliner 2655 med 200hk V8 6;5 marinediesel med bravo 2 drev. Må ut med motoren da den på uforklarlig vis fylles raskt opp med sjøvann innvendig på peilepinnen.Har tatt av aggregatet,demontert kjøleerne begge sider,kjøleslangen,kablene. Har nå bare 2 motorfester igjen men er usikker hva som skal til i bak kant av motor og drev innvendig. Er det noe mere som må løsnes før en begynner å løfte ut motoren ???

319411EB-B447-4E2F-B05F-E9B9CC2E9D3A.jpeg

AF68777D-596F-4600-98BA-AB5F2EC989D3.jpeg

Fortvilet, de 2 boltene sitter bom fast prøvd masse med latmansarm m forlenger,kraftig 3/4 el verktøy. Fikk så tips om å kappe bolt hodene som jeg har gjort  etter litt om og men. Når jeg skulle løfte motoren ut gikk fint ca 2-3 cm på motorfestene på siden og bevegelse på motoren men bom fast i bak kant fordi jeg nå skjønner at de 2 boltene må vekk for å få motoren frem 4-5 cm, der står saken. Skjønner jeg må få kappet boltene lenger ned men ikke hvordan jeg skal få den nødvendige klaringen😳😳😳😳😳😳😢

Hvis det er laget tilsvarende som alpha one så står boltene i kåpen i noen svake foringer I aluminium . Hvis du har kuttet av hodet på bolten å I tillegg dynker dette i noe rust løser.. Så kan du antagelig bruke brekkjern å presse det fra verandre. 

Tror di er 10/12 cm å foringen er vell 3/4 cm høye.jeg vrengte den ene å byttet begge når jeg var i gang Det er nesten 2 år siden jeg hålt på di der. Du har vell tatt av drevet sånn at du kan løfte rett opp