Cato Pedersen Startet 24.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2020 Bayliner 2655 med 200hk V8 6;5 marinediesel med bravo 2 drev. Må ut med motoren da den på uforklarlig vis fylles raskt opp med sjøvann innvendig på peilepinnen.Har tatt av aggregatet,demontert kjøleerne begge sider,kjøleslangen,kablene. Har nå bare 2 motorfester igjen men er usikker hva som skal til i bak kant av motor og drev innvendig. Er det noe mere som må løsnes før en begynner å løfte ut motoren ??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Førstefender Svart 24.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2020 2 bolter som sitter på transom i bakant av motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Pedersen Svart 24.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2020 Tusen takk 👍 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris284 Svart 25.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2020 Ser ut som drevet er på fortsatt. Om det er på er det fordel å ta det av før du løfter motor, må uansett ut når du skal ha motor på plass igjen og justere for drivakselen. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Pedersen Svart 7.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2020 Fortvilet, de 2 boltene sitter bom fast prøvd masse med latmansarm m forlenger,kraftig 3/4 el verktøy. Fikk så tips om å kappe bolt hodene som jeg har gjort etter litt om og men. Når jeg skulle løfte motoren ut gikk fint ca 2-3 cm på motorfestene på siden og bevegelse på motoren men bom fast i bak kant fordi jeg nå skjønner at de 2 boltene må vekk for å få motoren frem 4-5 cm, der står saken. Skjønner jeg må få kappet boltene lenger ned men ikke hvordan jeg skal få den nødvendige klaringen😳😳😳😳😳😳😢 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Helge77 Svart 7.November.2020 Del på Facebook Svart 7.November.2020 Hvis det er laget tilsvarende som alpha one så står boltene i kåpen i noen svake foringer I aluminium . Hvis du har kuttet av hodet på bolten å I tillegg dynker dette i noe rust løser.. Så kan du antagelig bruke brekkjern å presse det fra verandre. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Pedersen Svart 7.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2020 Er boltene 18-20 cm😳 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Helge77 Svart 7.November.2020 Del på Facebook Svart 7.November.2020 Tror di er 10/12 cm å foringen er vell 3/4 cm høye.jeg vrengte den ene å byttet begge når jeg var i gang Det er nesten 2 år siden jeg hålt på di der. Du har vell tatt av drevet sånn at du kan løfte rett opp Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Pedersen Svart 8.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2020 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Pedersen Svart 8.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2020 Dette står igjen her er bildet av boltene som er kuttet av , Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Helge77 Svart 8.November.2020 Del på Facebook Svart 8.November.2020 GLM 21810 Motor Mount Bolt Kit Har du fjernet hodet på bolten burde du klare å løfte det fra verandre med et brekkjern. Hvis du kommer til Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cato Pedersen Svart 12.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2021 Hei stemmer det at denne bolten står i en gummiforing m alum rør inni og hvor får en tak i denne foringen 😳 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.