Jump to content

Yanmar 4LH STP og 4LHA STP, viktigste forskjell?

erund

Recommended Posts

Hva er viktigste forskjellen mellom Yanmar 4LH STP og 4LHA STP? Japansk og amerikansk, forstår jeg. LHA er nyere utgave eller? Begge parallelt? Samme effekt og maks turtall? Hva er korrekt hk og turtall på LHA utgave? Gode erfaringer med LHA?

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

A er montert i usa. A har zinkanoder så annen legering. Min A er fra 2015 og har kun passert 240timer, og jeg har hatt den kun et år, så noen erfaring over tid har jeg desverre ikke. I manualen min står det oppgitt 240hk ved 3300rpm, ser du også kan få den i 222hk.

Edited by jørn (see edit history)
jørn skrev 1 time siden:

A er montert i usa. A har zinkanoder så annen legering. Min A er fra 2015 og har kun passert 240timer, og jeg har hatt den kun et år, så noen erfaring over tid har jeg desverre ikke. I manualen min står det oppgitt 240hk ved 3300rpm, ser du også kan få den i 222hk.

240hk og 222hk er vel samme motor, bare forskjellige målinger? 240Hk er vel ut fra motor og 222Hk er vel på akslingen? 

Tror all produksjon og montering av 6LPA serien ble tatt tilbake til Japan for mange år siden, men de fortsatte å kalle det 6LPA.  Vet ikke om de startet opp igjen i USA, og vet ikke om det samme skjedde med 4LHA.