Jump to content

Handle båt og maritime produkter fra utlandet

Lenasmartin20

Recommended Posts

Det er vel vanskelig å ha noen formening om produktene i og med at siden det linkes til egentlig ikke selger noen produkter. De produserer ikke annet enn mer eller mindre tilfeldige linker til andre forhandlere og produsenter rundt omkring i verden, og Kina. Det er først når du roter deg frem til slike plasser, at man kan si noe om kvaliteten. Hvilket for denne produsenten, i hvert fall tidligere, er utmerket. 

Okkaby skrev 38 minutter siden:

Bare husk at det kan ta jævla lange tid nu i disse corona tider å få varen hjem.

Handler en del andre ting fra Kina(Aliexpress) å det har i det siste tat veldig lang tid med frakten på det meste

Venter også på noe fra Ali, tar unormalt lang tid.

Den siden så ut som noe ala vi laget på ungdomsskolen i notepd for nesten 20år siden 😅

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
TrikkerN Lønning skrev 9 minutter siden:

Venter også på noe fra Ali, tar unormalt lang tid.

Den siden så ut som noe ala vi laget på ungdomsskolen i notepd for nesten 20år siden 😅

Ja var ikke noe proff side det.

Har mistet flere pakker de siste par måneder. Har forlatt enten Kina eller Singapore, men aldri komt til Norge. Å andre har tatt 3 ganger så lange tid som normalt. Mulig jeg får jule produkter på lager for salg neste år om de plutselig dukker opp i januar.

Men det positive med Aliexpress er at en får penger igjen uten problem, om ting ikke er ok, eller aldri kommer frem.

Men www.lightinthebox.com er ikke å anbefale. Har mistet et par pakker der ifra nylig, å der er det total ansvars fraskrivelse.

De vil en skal gå til posten å søke erstatning når pakken ikke kommer frem. Så har handlet der for siste gang. Men har heldigvis brukt Klarna som betaling, å der er betalings fristen lang, så har stoppet betaling via dem.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev 30 minutter siden:

Ja var ikke noe proff side det.

Har mistet flere pakker de siste par måneder. Har forlatt enten Kina eller Singapore, men aldri komt til Norge. Å andre har tatt 3 ganger så lange tid som normalt. Mulig jeg får jule produkter på lager for salg neste år om de plutselig dukker opp i januar.

Men det positive med Aliexpress er at en får penger igjen uten problem, om ting ikke er ok, eller aldri kommer frem.

Men www.lightinthebox.com er ikke å anbefale. Har mistet et par pakker der ifra nylig, å der er det total ansvars fraskrivelse.

De vil en skal gå til posten å søke erstatning når pakken ikke kommer frem. Så har handlet der for siste gang. Men har heldigvis brukt Klarna som betaling, å der er betalings fristen lang, så har stoppet betaling via dem.

Jeg har aldri hatt noe problem med Ali. Det er null spørsmål når man gjør krav på refusjon.

Dere som venter på pakker fra Kina nå. Om dere opplever lang leveringstid, så er det noe alvorlig galt. Selv så har jeg nesten ikke opplevd kortere leveringstid som nå med China Post og E-Packet. 14-18 dager tar det normalt nå. Singapore post noen dager lenger.  Men pass dere for alle høytidene der borte, mener de har ca 35 offentlige høytidsdager i året der alt er stengt. De er akkurat ferdig med en periode som varte 10 dager. 

Til TS - Hold deg til AliExpress og eBay, alle andre plasser har enten søppel eller så er varene priset veldig høyt. Har flere ganger sett ting på Wish som man får for 1/3 av prisen på AliExpress. Men bruk god tid når du skal handle. Se score på butikk og ta deg tid til å lese erfaringer fra kunder. Det at en kunde har gitt 5 stjerner betyr nødvendigvis ikke at varen er av god kvalitet. Mange setter stjerner uten egentlig å ha prøvd varen. Kvalitet? Tja si det. Man må huske at kineserne lager både det verste søppel men de lager også varer av den beste kvalitet. Man ser ofte at på produkter med god kvalitet så ligger det produktblad allerede i beskrivelsen av varen. Selv så har jeg importert en god del hundre pakker og jeg har ALDRI opplevd at de er blitt stoppet pga manglende produktblad eller slikt. Mange av tingene som selges i butikker i Norge finner man igjen på AliExpress. Men siste halve året er ting blitt dyrere. Portoen har også gått ganske mye opp etter påtrykk fra verden forøvrig. Porto var tidligere subsidiert for Kina sitt vedkommende, en ordning som ble innført før internethandelen tok av. Nå ser jeg ofte porto på 70-80 kroner. I tillegg så la de på Norsk MVA rundt den 7-8. i denne måneden. Selv så har jeg rundt 20 pakker i måneden fra AliExpress og jeg opplever svært lite eller ingenting uregelmessigheter. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Mouche skrev 21 minutter siden:

Siste to pakker fra Ali for et par uker siden tok i underkant av tre uker hvilket ikke er så helt galt. Var småpakker uten at jeg vet om det påvirker tiden det tar. Tilgode å oppleve at pakker derfra har blitt stoppet i tollen.

Eneste pakker jeg har opplevd blitt kontrollert i tollen, er de som er kjøpt på AliExpress men som sendes ut fra Nederland. Der har jeg noen ganger blitt bedt om å vise kjøpskvittering da verdien er blitt satt kunstig lav. Men nå er jo det problemer borte iom at de nå legger til Norsk Mva når man handler. 

Alle små pakker har komt til meg også. Men er pakker på 1 kilo eller mere som har blitt borte.

Men som nevnt så får en penger igjen uten problem.

Er også de større pakker som tar unormalt lang tid før de ankommer.

Når det gjelder tollen, så er det kun en pakke som er blitt borte, å det var ene delen av en forsendelse, som var delt opp i 4 deler. Denne er det posten/tollen som har rotet bort. Da de ikke klare finne ut hvor den har tatt veien.

Har å handlet noe via dhgate.com For det jeg skulle handle, så hadde de gratis frakt med DHL inkludert, å pakker var fremme på under en uke, fra bestilling. 

Men skal sies at det er svært lite båtutstyr jeg har kjøpt fra disse plasser. 

Men har kjøpt klips å kroke til line fiske fra Kina. klips kosta jo 1/10 av prisen i Norge. Så da er valget enkelt.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Kommer 1-2 pakker bort, hjelper det lite at det er billig. Ble jo da dyrt å betale for noe en ikke får i det hele tatt. Å med lang leveringstid er vi faktisk avhengig av butikker i Norge. Hjelpe lite at det er billig når noe skjer midt i sesongen og en skal bruke båt i ferie og en må Bente 1-2 måneder på deler. Er det slik folk ønsker å ha det ?

btt skrev 41 minutter siden:

Kommer 1-2 pakker bort, hjelper det lite at det er billig. Ble jo da dyrt å betale for noe en ikke får i det hele tatt. Å med lang leveringstid er vi faktisk avhengig av butikker i Norge. Hjelpe lite at det er billig når noe skjer midt i sesongen og en skal bruke båt i ferie og en må Bente 1-2 måneder på deler. Er det slik folk ønsker å ha det ?

Aldri noe problem å få pengene tilbake verken på AliExpress eller eBay, aldri! 
Deler som du trenger nå, kjøper du selvsagt ikke fra kina, det er heller ting som du ikke får tak i i Norge eller ting som er priset kunstig høyt i Norge. 
Om det er sånn vi vi ha det, så er det vel ikke det. Men ting har utviklet seg den vegen og det er ikke alltid du får tak i det du skal ha her i Norge. Pris er selvsagt også et moment. 

Festus56 skrev 18 minutter siden:

Aksellerator for herding av gysemasse til fortøyningsbolter.

Ellers så hjelper det gjerne at man løfter blikket fra ens egen navle.

:lol: nå lo eg nesten høgt. Ja har du fleire eksempel på båtrelaterte eller produkter en generelt typisk hander på eBay og tilsvarende som blir avvist i tollen? Kjemiske produkter har en jo knapt lov å sende i posten innalands.

Eg tenker bare når du meina et  symbol for antenne som er viden brukt i all mulig teknologi er en trakt og det betyr når skalaen i tilknytning viser ėn strek så er det på tide fylle at kanskje det er et mønster her i spesielle oppfatninger. 

Redigert av Cerberus (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...