båtpaulsen Startet 25.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2020 (redigert) Hei! Har et lite prosjekt med en Mørebas 6400 Cabin. Har en Mercury 90hk med en 25 liters tank. Blir egentlig for liten, så har funnet frem en 45 liters tank jeg har tenkt å sette inn. Den ser slik ut: Mulig at det blir denne hvis ikke 45 liters tanken passer. Den ser slik ut: https://www.marineshop.no/scepter/110271/scepter-bensintank-34-l?gclid=Cj0KCQjwxNT8BRD9ARIsAJ8S5xabkn3Ys-9zHzqCrJ7pO5uOPFL-wS3Dn4SZULMzXtBFtSgg83xKeqwaAtTJEALw_wcB https://webshop.nettbaat.no/products/bensintank-45-l--scepter I samme slengen tenker jeg å montere en dekksforskruvning / flens. Vet ikke helt hva det heter. Har sett på to stykker. De ser slik ut: https://webshop.nettbaat.no/products/dekksforskr--forkrommet-rett--se-utvalget https://webshop.nettbaat.no/products/dekksforskr-316-1-12-se-utvalget Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slange og overganger for å få det til å passe? Takk for svar :-) Redigert 25.Oktober.2020 av båtpaulsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 25.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2020 Hei Se emne til OnkelDonald her for tips Jeg har selv en tank på 135 liter og synes det er passe (22 fot og 115 hk) Vet ikke om du har plass, men jeg ville gått for en større tank så slipper du å fylle så ofte. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 25.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2020 Ikke helt svar på spm, men vurdert to løse tanker? Hadde det på forrige båt (18 fot, 60 hk) og syntes det fungerte veldig bra. Når den ene tanken var tom, eller nesten tom, tok jeg den med og fylte på bensinstasjon. På den måten hadde jeg alltid full tank;) I tillegg er bensinen gjerne litt rimeligere på bensinstasjon, du slipper innom marinaen og bunkre, lettere og inspisere og gjøre ren tanken(e) osv Sitér dette innlegget Link to post
båtpaulsen Svart 26.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2020 Sjøvind skrev for 11 timer siden: Ikke helt svar på spm, men vurdert to løse tanker? Hadde det på forrige båt (18 fot, 60 hk) og syntes det fungerte veldig bra. Når den ene tanken var tom, eller nesten tom, tok jeg den med og fylte på bensinstasjon. På den måten hadde jeg alltid full tank;) I tillegg er bensinen gjerne litt rimeligere på bensinstasjon, du slipper innom marinaen og bunkre, lettere og inspisere og gjøre ren tanken(e) osv Hei! Ja har vurdert to 25 litere, men synes det blir lettere med en stor tank (hvis jeg får den inn). Skal tenkte litt videre på hvordan løsning jeg skal gå for. Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 26.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2020 Du får maks plass til en 55L tank om du ikke velger å løfte av innerliner. Har dette på min, men tror du kommer like greit ut av det med en eller to 24L tanker. For vektfordelinga sin skyld er det en fordel å ha et par 20L kanner i rommet under puta i front. Synes disse Mørebasene er tunge nok i hekken som det er. Har en Suzuki df100 på min (189 kg), og det merkes godt.Med motor, tank samt batteri har du plutselig 250 kg plassert langt bak i båten.En annen ting er at du sannsynligvis vil få mindre problemer med kondens på tanken om du går for bærbare tanker. Sitér dette innlegget Link to post
båtpaulsen Svart 26.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2020 ballistic skrev for 4 timer siden: Du får maks plass til en 55L tank om du ikke velger å løfte av innerliner. Har dette på min, men tror du kommer like greit ut av det med en eller to 24L tanker. For vektfordelinga sin skyld er det en fordel å ha et par 20L kanner i rommet under puta i front. Synes disse Mørebasene er tunge nok i hekken som det er. Har en Suzuki df100 på min (189 kg), og det merkes godt.Med motor, tank samt batteri har du plutselig 250 kg plassert langt bak i båten.En annen ting er at du sannsynligvis vil få mindre problemer med kondens på tanken om du går for bærbare tanker. Hei! Tror nok jeg går for én stor tank istedenfor to små. Jeg synes det blir litt styr med å bytte mellom tankene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.