Jump to content

Større Sunseeker berget utenfor Vestfold og satt på land i Sandefjord natt til Lørdag

Too Much

Recommended Posts

Too Much skrev for 6 timer siden:

Fra ordboka: Sladder betyr Tøv og Løgn,

Verken i kartoteket plassert mellom ørene mine eller i min ordbok kommer sladder opp som tøv og løgn. Hvis jeg har missforstått betydningen av order beklager jeg dette sterkt. Det var på ingen måte meningen å kalle deg en løgner, noe jeg ikke tror du er. Jeg var selv en gang involvert i et (ikke båtrelatert) uhell, der bilder ble spredt som ren underholdning. Det var dette jeg ville påpeke at det kan finnes en hårfin balanse rundt.

Igjen, det var ikke intensjonen min å kalle deg en løgner. Jeg skal fare mer forsiktig med ordet "sladder" fremover.

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Men i alle dager da hvilket engasjement. Alle skjønner jo at det oppstår skader når større båter grunnstøter, men mange av oss er forsiktige med å kunngjøre når vi selv støter på moder jord meg inkludert. Er ikke ute etter å henge ut noen, men vi

bør være forsiktige med hva vi mangfoldiggjør på nett. Tenk bare på filming av alvorlige ulykker i bl.a. trafikken.  Hva media gjør er deres sak, men vi kan heller mangfoldiggjøre hva vi selv har et eierforhold til.

Her er det ikke bilder av en ulykke. Det er bilder tatt av et undervannsskrog etter en ulykke. Ingenting på bildene kan identifisere hvem eller hva utenom hvis man kan sammenlikne med den faktiske fysiske båten. Derfor er din reaksjon i tidligere post upassende etter min mening.

Her har RS lagt ut bilder offentlig av samme båt (antar jeg) , og her er det atskillig mer identifiserbart:

https://www.facebook.com/rsrktonsberg/posts/1267144353633201

https://www.facebook.com/rsrktonsberg/posts/1267683693579267

Det var 4 personer ombord, og alle ble reddet ut. RS Eivind Eckbo, RS Pr. Ragnhild, RS 171, RC Veritas og Kystvakta samarbeidet om jobben, så ganske omfattende jobb.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Martine29 skrev for 2 timer siden:

Er ikke ute etter å henge ut noen, men vi bør være forsiktige med hva vi mangfoldiggjør på nett. Tenk bare på filming av alvorlige ulykker i bl.a. trafikken.  

Sammenligner du virkelig bilder av en skadet propell med filming av en alvorlig ulykke i trafikken?:confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Too Much skrev for 12 timer siden:

Fra ordboka: Sladder betyr Tøv og Løgn, jeg er for pokker ikke noen løgner!!!

Intensjonen var å vise hvilke skader som oppstår på en større båt ved grunnstøting.

Hvilken ordbok? Mulig det kommer opp som synonym i kryssor-ordbøker, men hvilen ordbok tillegg sladder betydningen løgner? Sladder tolkes vel vanligvis som udokumentert informasjon. 

6C3E1ADA-1DE6-47F5-BF7E-FF87C9E3B68C.png

Redigert av Code0 (see edit history)
mons skrev for 6 timer siden:

Jeg synes bildene var langt innafor.

Teine i en propell skal vel ikke ødelegge noe, og ihvertfall ikke sende en slik båt rett på skjær.

Synes det er verre når redningsselskapet og andre profesjonelle publiserer bilder av folk i nød eller nylig berget slik at de lett kan identifiseres.

RS publiserer ingen bilder hvor folk eller båt kan identifiseres uten fullmakt fra de det gjelder.

Det er essensielt, men ikke i denne saken etter min forståelse. Igjen: det er ingenting i første post som kan identifisere hverken båt eller personer. Og det er interessant å se hvor alvorlige skader som kan oppstå med er grunnstøting med en tung båt.

Nå lar jeg dette ligge dødt fra min side. :yesnod:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Code0 skrev for 4 timer siden:

Hvilken ordbok? Mulig det kommer opp som synonym i kryssor-ordbøker, men hvilen ordbok tillegg sladder betydningen løgner? Sladder tolkes vel vanligvis som udokumentert informasjon. 

Prøv med sludder isteden. Det passer vel bedre med tøv og løgn.

HansH skrev for 3 timer siden:

Ut fra bildene til RS så kan det se ut som en Sunseeker Manhattan 64 fra omkring 99-03. Nydelig båt, men dette blir nok en kostbar skade å fikse. 

Noe sier meg at forsikringspremiene på store Sunseeker båter kommer til å fyke i været. Ser ut til at de er over gjennomsnittlig utsatt for havari... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...