Sjøen for alle Startet 26.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2020 Starter en ny tråd her. Har aldri hatt båt med strak aksel og ror, men sverget til drev. Men i sommer valgte jeg å kjøpe en Marex 370acc, da denne båten har mange gode løsninger, og selvfølgelig ror og aksel. Så langt greit. Det jeg til min store forbauselse ser når jeg skal demontere propellen for avballansering etc, er at senter på propellen ikke står på senterlinje med roret. Dette undrer jeg meg over, da jeg trodde dette var viktig. Propellen er en høyrepropell, med penta d6 på 435hk. Legger ved 2 stk bilder. Noen som kan noe mer om dette? Tenkte det kanskje hadde noe med høyrepropell og kraftig motor. Det er montert slik fra fabrikk, men synes det er rart. Fin hvis noen har et godt svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 26.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2020 Første tanke som slår meg er at dette er for å kunne trekke akslingen uten å måtte demontere roret, men vet ikke med sikkerhet. Bjorkski Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 26.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2020 Helt korrekt montert. Det er for å motvirke draget fra propellrotasjonsretning. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøen for alle Svart 26.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2020 Takk for tilbakemelding. Tenkte det kanskje var noe sånt, fordi jeg ikke har en typisk dyp kjøl på denne båten. Ser nemlig at Viknesen ved siden av har roret i senter, men den har jo en annen kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.