kjellboe Startet 26.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2020 Vet noen hvordan jeg kan demontere denne varmeveksleren? Det har røket et par rør inni der, då jeg tenkte og prøve og bytte de ?? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2020 Den er TIG-sveiset. Ikke egnet for å plukke fra hverandre. En mulighet er å finne lekk rør og plugge det. Sitér dette innlegget Link to post
kjellboe Svart 26.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2020 Levde i håp om at de er loddet, men det ser ut som tig når du sier det ja... Er fire rør som det er hull i, så jeg kan jo plugge de. Jeg tenkte og fylle inn med loddetinn for og tette de, tror du det fungerer? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 (redigert) Det man pleier å gjøre er å dunke inn en konisk messingplugg. Det vil vel også funke å skru inn en passende A4 skrue med tetningsmiddel. Permatex og stry, etc. Fra begge ender av samme røret. Mener at denne varmeveksleren skal ha sinkanode. NB, sinkanoder gjelder ikke for alle typer varmevekslere. Kan legge til, ta en titt her. Følg linken. Du må regne med at når du har korrigert en lekkasje, vil det komme flere. Du blir på sett og vis aldri ferdig med å reparere. Disse vekslerene ble/blir blant annet produsert/solgt av OSCO i USA. Hjemmesiden deres er nå lagt ned. Men de hadde alle mulige varmevekslere, manifolder, risere, pumper, etc. tilgjengelig. Jeg kastet inn hånkleet og kjøpte meg en liten '3-fas' Bowman. Den fungerer helt utmerket. Kan plukkes fra hverandre og man kan kjøpte deler. Ta en liten vurdering på det alternativet. Redigert 27.Oktober.2020 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.