Mr vold Startet 27.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2020 Tenkte jeg skulle skru av propellene på min Volvo penta kad32 så dem ikke blir stjålet i løpet av vinteren. Er det noe spesielt jeg må huske på? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Propellene sitter vel på et drev og da er det vel mer interessant med info om drev enn motor. Bilde er vel heller ikke dumt.... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Det er ganske vanlig å ta av hele drevet for å unngå tjuveri. Tar vel et kvarters tid for de som er trente på det. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Fantino skrev for 3 timer siden: Tar vel et kvarters tid for de som er trente på det. Og da snakker vi vel om de som tar det med hjem (til et annet land). Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Ta av hele drevet, da får du samtidig sjekket om det eventuelt er vann i knutebelgen, noe som på ingen måte er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Lazyjack skrev 30 minutter siden: Og da snakker vi vel om de som tar det med hjem (til et annet land). Dessverre ja - og derfor smart å komme de i forkjøpet.. En får jo også sjansen til å komme bedre til på både transom og drev for rensing for rur/skjell osv og flikke litt om behov for det. Hel lakk er bra mot korrosjon.. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 (redigert) Mr vold skrev for 6 timer siden: Tenkte jeg skulle skru av propellene på min Volvo penta kad32 så dem ikke blir stjålet i løpet av vinteren. Er det noe spesielt jeg må huske på? For å svare på spørsmålet - en grei ting å huske på er rekkefølge og veien som skivene står når du tar de av, slik at de kommer på samme vei/rekkefølge. :) Ellers så brukte jeg et spesialverktøy for å få av det ene festet på innerste propellen. Se denne videoen. For ordens skyld - det er altså ikke meg i videoen...:) Redigert 27.Oktober.2020 av Goodspeed (see edit history) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Mr vold Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Lazyjack skrev for 8 timer siden: Propellene sitter vel på et drev og da er det vel mer interessant med info om drev enn motor. Bilde er vel heller ikke dumt.... trur det er alpha one drev. Har dessverre ikke bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Mr vold Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Goodspeed skrev for 4 timer siden: For å svare på spørsmålet - en grei ting å huske på er rekkefølge og veien som skivene står når du tar de av, slik at de kommer på samme vei/rekkefølge. :) Ellers så brukte jeg et spesialverktøy for å få av det ene festet på innerste propellen. Fikk verktøy i posten i dag, så skal ta av propellene i morgen. Fikk info av en kompis om at det var lurt å smøre inn akselen med akselfett. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 28.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Mr vold skrev for 12 timer siden: trur det er alpha one drev. Har dessverre ikke bilde. Om det er en kad 32 du har så tipper jeg at det er et Volvo Penta dpe drev? Alpha one er jo mer vanlig på f eks mercruiser Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Goodspeed Svart 28.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Mr vold skrev for 13 timer siden: Fikk verktøy i posten i dag, så skal ta av propellene i morgen. Fikk info av en kompis om at det var lurt å smøre inn akselen med akselfett. Tar alltid på rent akselfett får propeller settes på. Pleide også å surre en klut rundt akslingen mens propellene var av, bare for å ha litt beskyttelse (mulig det er mer psykisk enn til faktisk nytte da 😅) Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Mr vold Svart 28.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Goodspeed skrev for 8 timer siden: Om det er en kad 32 du har så tipper jeg at det er et Volvo Penta dpe drev? Alpha one er jo mer vanlig på f eks mercruiser Fikk tatt litt bilder av den i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 28.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Det er ikke dpe i alle fall. Er det et mercruiser bravo 3 mon tro? Ligner ikke helt på dph heller Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
bellen Svart 28.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 (redigert) Det er et Volvo Penta SX Redigert 28.Oktober.2020 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr vold Svart 28.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Goodspeed skrev 17 minutter siden: Det er ikke dpe i alle fall. Er det et mercruiser bravo 3 mon tro? Ligner ikke helt på dph heller Jeg vet ikke. Hørte med han jeg kjøpte av, han viste ikke han heller. Vet bare at jeg har vp-kad32 motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mr vold Svart 28.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Fikk et bilde av forrige eier nå hvor det står DP-SMTD11.95 hvis det sier dere noe Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2020 Ja, da har du svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Fantino skrev On 27.10.2020 at 14.43: Det er ganske vanlig å ta av hele drevet for å unngå tjuveri. Tar vel et kvarters tid for de som er trente på det. 26 minutter på 2 drev for å være nøyaktig (DPE), 2 personer. Jeg kan ikke forstå alle de som lar de henge på båten, det går så vanvittig fort å plukke av :-) 15.000 pr drev på Blocket/finn/andre steder.. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.