925Riviera Startet 29.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2020 Jeg skal ha ny forbruksbank i båten, kan jeg da kjøpe et batteri på 250 ah og et på 180 ah og koble sammen av type agm batterier. Eller må de være like Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Ikke nødvendigvis, men det er det beste. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Førstefender Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 59 minutes ago, kai myhre said: Jeg skal ha ny forbruksbank i båten, kan jeg da kjøpe et batteri på 250 ah og et på 180 ah og koble sammen av type agm batterier. Eller må de være like Hvis de er av samme type og oppbygning har det inngen ting å si, funker fint. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Det er jo en fordel at batteriene er så like som mulig Sjekk at batteriene har lik ladespenning. Både Boost og Float Sjekk om batteriene har samme. hvilespenning. Denne kan variere fra 12,9 til 13,1 på AGM Om både Hvilespenning, Float og Boost er lik så tror jeg ikke du merker noe. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Hvis de er fra samme fabrikant, og av samme type - utenom størrelse - så ville jeg ikke tenkt noe videre over å kombinere et batteri på 250 Ah og et på 180 Ah. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 JRK skrev for 3 timer siden: Det er jo en fordel at batteriene er så like som mulig Sjekk at batteriene har lik ladespenning. Både Boost og Float Sjekk om batteriene har samme. hvilespenning. Denne kan variere fra 12,9 til 13,1 på AGM Om både Hvilespenning, Float og Boost er lik så tror jeg ikke du merker noe. Dette har jeg selv erfart med et AGM og et tradisjonelt bly-/syrebatteri koblet sammen med en VSR. Konsekvensen av dette er at VSR ikke åpner når motor slutter å gi ladestrøm. Ganske irriterende. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
925Riviera Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Det bli like agm batterier bare forskjellig amp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.