Jump to content

Symbol på carlingbryter (hva er bryteren til?)

haig

Recommended Posts

Det er vanskelig å si uten å vite hvordan den er koblet. Om mulig, ville jeg forsøkt å følge ledningene inn og ut av bryteren. Sånn umiddelbart ville jeg tippet at den kobler inn et forbruksbatteri til forbrukere, men alt i båten din virker kanskje uavhengig av posisjonen til denne bryteren?

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

haig skrev for 2 timer siden:

Booste teorien tror jeg er riktig, sendte en tekstmelding til tidligere eier og han trodde det var en knapp for bruk når man brukte mye strøm

nei har ikke sub bass (ennå)

Da kan det være så enkelt som en bryter som kobler inn et ekstra batteri i parallell. Jeg kan komme på et par uromomenter ved dette, særlig dersom batteriene har svært ulikt ladenivå. Det andre er at slike carlingbrytere gjerne er beregnet for mellom 20-30A max, så dersom det trekkes mer enn det gjennom bryteren kan det oppstå problemer. Bare teorier dette selvsagt, du bør fortsatt ta deg jobben med å finne ut hvordan dette er koblet.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...