haig Startet 29.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2020 (redigert) Hei HAr en bryter på panelet som jeg ikke vet hva er til. Er det noen her som kan fortelle hva symbolet på bryteren betyr? Redigert 29.Oktober.2020 av haig (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Et litt bedre bilde hadde gjort oppgaven lettere... Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
haig Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 ser den men måtte forstørre såpass for i hele tatt få frem symbolet som er veldig slitt Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Tipper det en gang sto "AUX BANK", altså et forbruksbatteri eller lignende Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
haig Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Det hørtes veldig riktig ut, takk for forslag, tenker du da at den kobler til forbruksbank når den er på, eller hva er da hensikten med en slik bryter? Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Det er vanskelig å si uten å vite hvordan den er koblet. Om mulig, ville jeg forsøkt å følge ledningene inn og ut av bryteren. Sånn umiddelbart ville jeg tippet at den kobler inn et forbruksbatteri til forbrukere, men alt i båten din virker kanskje uavhengig av posisjonen til denne bryteren? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
haig Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Ja har ikke funnet noe som ikke virker, har hatt båten siden i våres og egentlig ikke tenkt på denne bryteren siden alt til synelatende er ok og funker. Nå som båten er i vinteropplag og diverse prosjekter er på tegnebrettet ble det pluttselig interesannt og finne ut hva dette var for noe. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Vipp den ut og se, kanskje den ikke er koblet til noe i det hele tatt. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Jannmar Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 HiWard skrev for 9 timer siden: Vipp den ut og se, kanskje den ikke er koblet til noe i det hele tatt. Om det er koblet ledninger til bryteren så bruk et multimeter og se om det kommer strøm inn til bryteren, og om det går strøm ut fra bryteren når den er i på-posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 AUX BATT måske? Men meningen er jo den samme... Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 30.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 takker for alle svar om jeg finner ut av dette i "prosjektperioden" skal jeg poste svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Fearline cornice Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Har vært borti lignende bryter,der funksjonen har vært å «booste»strøm fra alle batteribankene.nød bryter ved lav spenning på startbatteriet. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Hva med AUX BASS? Du har ikke en forsterker for en ekstra basshøyttaler. Det har jeg Sitér dette innlegget Link to post
haig Svart 30.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Booste teorien tror jeg er riktig, sendte en tekstmelding til tidligere eier og han trodde det var en knapp for bruk når man brukte mye strøm nei har ikke sub bass (ennå) Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 haig skrev for 2 timer siden: Booste teorien tror jeg er riktig, sendte en tekstmelding til tidligere eier og han trodde det var en knapp for bruk når man brukte mye strøm nei har ikke sub bass (ennå) Da kan det være så enkelt som en bryter som kobler inn et ekstra batteri i parallell. Jeg kan komme på et par uromomenter ved dette, særlig dersom batteriene har svært ulikt ladenivå. Det andre er at slike carlingbrytere gjerne er beregnet for mellom 20-30A max, så dersom det trekkes mer enn det gjennom bryteren kan det oppstå problemer. Bare teorier dette selvsagt, du bør fortsatt ta deg jobben med å finne ut hvordan dette er koblet. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
jørn Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Tror neppe selve bryteren kobler sammen batteriene, er nok at bryteren styrer et reele. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Sant nok. Men det man vet, det vet man, så rådet om å sjekke står ved lag :) Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.