scrøder Startet 29.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2020 Jeg bor i Bergen og lurte på hvor man får tak i slik lakk. Er det noen forskjell på kvalitet på slik lakk med hensyn på pris osv? Jeg tenkte på å blande med teakolje for å få en tynnere blanding som trenger lenger inn i treverket. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Tenker du på polyuretanforsterket alkydoljelakk? Da er Trestjerners Gulvlakk fin. Forholdsvis slitesterk og du får tak i den så og si over alt det det selges lakk og maling. Sitér dette innlegget Link to post
scrøder Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 Hakkannen skrev 1 time siden: Tenker du på polyuretanforsterket alkydoljelakk? Da er Trestjerners Gulvlakk fin. Forholdsvis slitesterk og du får tak i den så og si over alt det det selges lakk og maling. Jeg tenkte på ren polyuretanlakk, men dersom alkydoljelakk er like slitesterk så kunne jo det være et brukbart alternativ. Hvordan er den å puste inn? Inneholder den farlige løsemidler? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2020 scrøder skrev 46 minutter siden: Hvordan er den å puste inn? Inneholder den farlige løsemidler? Tynning er white spirit. Så ja, den er ikke sunn å puste inn nei, men man lakkerer vel ikke uten god lufting? Teakolje er heller ikke sunn å puste inn, men med god lufting og greie tørkeforhold vil verken teakolja eller alkydlakk avgi farlige løsemidler så veldig lenge. Når herdet avgis ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Du skal ikke tynne lakk med white sprit, det er helt sikkert. Du må jo se hva lakken er bygget opp med/innhold og det er ikke ws . Jeg bruker selv epifanes produkter og har mange ganger tynnet 50x50 med owatrol nr 1. Kan gjerne legge på 3-5 strøk med denne så tynner du deg ut nedover. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Jeg vet ingenting om maling og lakk. Derfor leser jeg bare bruksanvisningen og følger den, sånn omtrent: Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 ikke mye 1-komp polyuretanlakk her er noe lesestoff. https://no.decorexpro.com/laki/poliuretanovyj/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hakkannen Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 skage skrev for 12 timer siden: Du skal ikke tynne lakk med white sprit, det er helt sikkert. Den var ny😄 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.