Jump to content

LED Downlights, min erfaring


Som

Recommended Posts

I min grimme og mørke cabin, som noen sa de fikk pub stemning av :eek: har jeg prøvemontert

LED downlights. Og det var definitivt ikke noe å sats på, sterkt og skikkelig kaldt lys, altså ikke noe for

å øke stemningen ombord. :cool: Greit hvis du bare skal ha et eller annet lys for se hvor du går.

Så de ble fort tatt ned igjen og erstattet med ordinære downlights 12V/ 5 og 10W utenpåliggende til halve prisen (79,-)

Nå kan jeg veksle mellom 5W og 10W via en litt finurlig og enkel kobling. :wink: alt etter behov for lys ombord og hva jeg ønsker av strømtrekk.

De bruker jeg over salongen, kartbordet, pentryen og wc. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Nå kan jeg veksle mellom 5W og 10W via en litt finurlig og enkel kobling.

Hvorfor ikke heller velge dimmer? Det er vel ikke så dyrt når alt annet er lagt opp? MEN jeg har ikke sjekket hva det koster. Tenkte på å legge opp slikt i gamle båten, men solgte den før jeg kom så langt. Det fungere iallefall helt imponerende i Viksunden. Du kan dimme helt ned tilsvarende 1 talgelys. På fult er det sterkt og godt lys i hele salongen. Uansett styrke er det ikke antydning til vibrasjon i lyset så dette ble jeg meget imponert over...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...