endeligbåt Startet 30.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2020 Hei er endelig i gang med egen båtjakt etter å ha hatt et båtsøk liggende på Finn i flere år ser det endelig ut til å bli en realitet🙂 Vi har landet på at en skjærgårdsjeep evt bowrider på 17-18 fot blir det rette for vår bruk. Budsjettet ligger på rundt 120 000. En av modellene som har pekt seg ut som en favoritt er Askeladden 525 Excel. Har vært å kikket på en, med 115 hk 4 takt Mercury fra 2006 priset til 125 000. Dessverre så det ut som eier pleide å legge til ved å kjøre i brygga. Ser at de fleste ligger i den prisklassen inkludert tilhenger, men nå har det dukket opp en 2010 modell med 90 hk 4 takter fra Suzuki , båten ser hel og fin ut og er med henger men pris fra forhandler er 189 000!!Nå er ikke jeg noen ekspert, men syns det virker som en ekstremt høy pris sammenliknet med andre båter av samme type og tatt i betrakting båtens alder. Så spørsmålet er hva er en fornuftig bruktpris for en Askeladden av denne typen? ( skjønner at prisen stiger i forhold til antall hk) Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2020 Vrient å si hva en 2010 525/90 Suzuki + henger er verdt. Enig i at 189kkr hørtes litt mye ut. Tror dog den pakken er verdt mer enn 120kkr. Jeg vil tippe rundt 150kkr som en fair pris gitt at denne Askeladden-modellen er relativt populær. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 31.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2020 Hadde dette vært rett før sommeren hadde båten vært solgt ganske fort. Jeg fulgte med på samme båttype og tror nok kanskje prisen er noe høy, men som solseng skriver er typen veldig populært. I tillegg er det en suzuki som står på og dette trekker prisen opp. Timeantall og utstyr på båten vil nok også være med på å si noe om prisen. Har du en link til annonsen? Er hengeren tilpasset? Har sett at det ikke alltid er henger som er "lovlig" som er med. En god henger kan fort koste 15-20. Hvordan er resten av båten? Er enig i at pris fort kan være 150+, men igjen: Det er jo opp til kjøper og selger hva man kan bli enig om. Lykke til med kikk og kjøp Sitér dette innlegget Link to post
endeligbåt Svart 31.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2020 Her følger link til båten, helt klart et pent eksemplar med god motor ut i fra bildene , men for 190 000 får man mye annen båt også https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=196553713 Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2020 Solgte en tilsvarende båt, ikke Askeladden, men anerkjent norsk merke (Morgan), til 145.000 før sommeren med henger fra samme år og kunne ha solgt båten minst 4-5 ganger til den prisen som også var prisantydningen. Var 2007-model med 90hk Suzuki, alt i meget god stand og pen. Med basis i egen erfaring ville jeg ha anslått riktig pris til rundt 160' for båten du ser på.En fordel med kjøp fra en forhandler er at med mindre du går med på å kjøpe "som den er" så har du fem års reklamasjonsrett. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
endeligbåt Svart 3.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2020 Takk for tilbakemeldinger, la fort fra meg den aktuelle båten da det kun var aktueltredaksjonen å redusere pris med noen få tusenlapper Det ble allikevel båtkjøp i kveld og tror jeg kommer til å bli minst like fornøyd med den. Så da er det bare den lange ventetida frem til våren da 😎 men fruen er glad jeg er på veg ut av båt psykosen for denne gang Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 4.November.2020 Del på Facebook Svart 4.November.2020 Flotte greier og lykke til. Og da blir det en grei måte å avslutte denne tråden med å fortelle de som har engasjert seg hvilken båt du endte opp med.... Sitér dette innlegget Link to post
endeligbåt Svart 4.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2020 Det var også planen hvis det var av interesse. Vi landet på en tilsynelatende strøken 2005 Modell Nordkapp Enduro 500 med 75 HK Evinrude e-tec Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.