C2CV Startet 30.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2020 (redigert) Jeg har en Scan Baltic fra 1985 med BMW D636. Girkassen trenger oljeskift, og da jeg ikke har gjort dette før, må jeg finne en erstatning for den oljen som er anbefalt. På girkassen står det: Olje tilsvarende ATF-A. Problemet er at ATF-A er gått ut av produksjon for lenge siden. Tror det er viktig å ha riktig girolje på, og lurer på om Biltemas automatgirolje kan brukes. Deres semisyntetiske skal tilsvare Dexron II og Dexron III som var erstatning for ATF-A. Kan jeg bruke Biltemaoljen eller må jeg finne en ren mineralolje? Er redd for pakninger og lameller i girkassa kan skades. Har ei kanne med denne stående nemlig. Hører gjerne fra dere som har hatt dette dilemmaet. Redigert 30.Oktober.2020 av C2CV (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 31.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2020 Atf a finnes , Shell har det :) . Den heter Tasa Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2020 En annen tråd om dette nå nylig. ATF Dexereon II eller III kjører. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 31.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2020 .. og min noget aldrende BW Velvet 71c går aldeles utmerket på Biltemas 36-979 som det ble postet bilde av over. Jeg ville kanskje skylt igjennom en gang før jeg sa meg fornøyd. Altså, skift, kjør en liten tur, og skift igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 31.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2020 (redigert) Hva med denne? Mobil ATF 220 er en høytytende olje for automatgir i eldre motorkjøretøy som krever en Dexron IID-olje. Den kan brukes også som en hydraulikkolje på bestemte bruksområder. Bruker den på Hurt gir Redigert 31.Oktober.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.