Nordåsen Startet 21.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2005 (redigert) Skottduken er løsnet en del steder i min nylig innkjøpte skilsø. Spørsmålet er om den lett kan limes på igjen med kontaktlim, eller om en bør kjøpe ny duk og skifte hele? Baksiden av den gamle duken er forstøvet, men den er ellers hel og fin og ser grei ut trass 28 år i bruk. Redigert 21.Oktober.2005 av skaftetryne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 21.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2005 Gjør så godt rent du kan så er det ikke noe problem å lime med kontaktlim. Smør på begge sider og la det tørke. Klapp det sammen og det sitter. Har hatt det samme problem i min båt, spesiellt der duken er skjøtet. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Dersom baksiden smuldrer opp ville jeg ha byttet, ellers varer det ikke lenge før det henger og slenger igjen... Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
jada Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Dersom baksiden smuldrer opp ville jeg ha byttet, ellers varer det ikke lenge før det henger og slenger igjen... Tja, ikke helt enig i dette. Jeg har selv limt opp skottkledning som har løsnet. Baksiden var smuldret opp, og så slettes ikke pen ut. Jeg løsnet så mye jeg turde av bekledningen uten å rive noe i stykker, og klinte kontaktlim inn på baksiden så langt jeg rakk. Sitter som et skudd. Sikkert 2-3 år siden dette ble gjort. Men kontaktlim på sprayboks har jeg ikke god erfaring med. Bruk lim på boks, og klin på med pensel Litt beskyttelse mot gassene er kanskje å foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Dersom baksiden smuldrer opp ville jeg ha byttet, ellers varer det ikke lenge før det henger og slenger igjen... Det er selvsagt en nødløsning, men hvis trekket i seg selv er helt og pent fra framsiden så kan det holde lenge ved å gjøre som jeg nevnte i forrige innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Brukte samme lim som båtbyggere gjør og klinte på den ene siden og la skaien direkte på med en gang og strøk godt utover. Løsnet deretter skaien og lot begge sider tørke før jeg la den nedpå igjen. Nå henger det! Limen de oftest bruker er meget tyntflytende og der kan du faktisk legge duken litt nedpå og fjerne den hvis du er uheldig. Men det går kun 1 gang.... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Brukte samme lim som båtbyggere gjør Ja, og så,,, Navn på limet, mann !! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Brukte samme lim som båtbyggere gjør og klinte på den ene siden og la skaien direkte på med en gang og strøk godt utover. Løsnet deretter skaien og lot begge sider tørke før jeg la den nedpå igjen. Nå henger det! Limen de oftest bruker er meget tyntflytende og der kan du faktisk legge duken litt nedpå og fjerne den hvis du er uheldig. Men det går kun 1 gang.... Tiltredes ! Blir bare gørr å smøre lim på begge sider og så lime. Gudruns metode virker fint. Sånt lim får du hos velassorterte salmakere. Betaler 160 kr literen mot 3M Casco hos Maxbo. Navnet på stoffet vet jeg ikke men han har det på svære plastfat og det er litt mørkere enn whisky i farge men sikkert mye bedre til å drepe hjerneceller enn Casco Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Det er vel vannbasert kontaktlim som dere tenker på. Smør godt, trykk på plass, og trekk vekk igjen. La limet tørke og så klebes alt til. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Vannbasert er limen definitivt ikke, etter å ha sett på kompisen som hjalp, meg gående oppover kaien..... Jeg hadde egnet maske med filter til den limen, han ville ikke bruke den jeg hadde ekstra..... Tynt som vann og båtbyggerne har den på fat. Svindyr var den og, men utroooolig drøy i forhold til annen kontaktlim. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Så dette limet er altså ikke i vanlig handel for Hvermansen ? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 23.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2005 Joda, kan godt være at det er i vanlig handel, men jeg fikk den ferdig tappet i en boks fra fatet. Hør med et lokalt båtbyggeri.... Hvis det ikke er noen her da som vet hva den heter? Var ihvertfall drøy da jeg kjøpte alt for mye. Ruset det sånn omtrent etter vanlig kontaktlim, det var feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.