703 Startet 1.November.2020 Del på Facebook Startet 1.November.2020 Hei ! jeg kjøpte meg en 2006 Bella 703 combi i sommer. jeg er strålende fornøyd med denne båten. Med sine 160 timer og en grei pris er drømmen oppfylt. men som fersk og uerfaren på denne typen båt er det greit og spørre om råd. Jeg har den liggende ute i vinter. bruken av båten og hytta er ikke i bruk om vinteren. Er det trygt og la den ligge ute uten kalesje, jeg tenker spesielt på selvlensingen om den går tett bak og fylles med vann til det renner inn i lukene evt motorkassen. Er det lurt og montere elektrisk pumpe ? Eller er det selvlensende under benken og ? jeg har kun hatt slike hurtiggående båter som jeg har lagret inne til nå. men trivselen ble Bella. Suser rundt og får ikke med seg noe. Nå er det løst. jeg takker for alle svar og tips. Jeg ser etter båten og den er kasko forsikret. Men sunn fornuft og gode råd er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Digital Master Svart 27.September Del på Facebook Svart 27.September Jeg er eier av denne båten nå. Kan du kontakte meg da jeg er litt interessert i båtens historie, type kjølevæske benyttet osv (dette bør jo ikke blandes sammen med forskjellige typer). Forrige eier var ikke sikker på hvilken type som var benyttet, derfor er dette av interesse Ring meg gjerne eller send SMS på 91311567 Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 27.September Del på Facebook Svart 27.September Jeg har også en Bella 703. Jeg tømte den for kølevædske og kom en opløst opvasketabs i kølekredsen sammen med rent vand. kørte motoren driftvarm før jeg tømte den igen. -der var meget "drit" i den kølekreds. Rensede den derefter med 2 x rent vand der også blev kørt driftvarm før tømning. kom kølevædske på igen. Jeg (vi) bruger vores "sejlende træsko" meget. Både som almindelig turbåd og som trailerbåd til forskellige steder, hvor vi holder weekend i Danmark. Til fiskebåd med stang -og havjagt er den rigtig god. Dejlig båd hvis eneste ulempe er at motoren støjer en del. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.