rogeri Startet 21.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2005 Har idag anskaffet meg ny VHF, (Navicom 450 RT). Denne er utstyrt med DSC. Fra tid til annen hyler den og ber meg legge inn posisjon, uten at DSC knappen er aktivert...? Hadde også tenkt å legge inn MMSI nummeret mitt, men regner med at dette ikke er det samme som kallesignalet LA5154? Normalt skal vel dette gjøres av leverandøren, da man ikke har noen "redigeringsmulighet" hvis man gjør feil. Mener å huske det var en link, hvor man søkte på kallesignal og dermed fikk opplyst MMSI ? Info om dette mottas med takksigelser... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2005 sjøassistanse se under vhf Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 21.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2005 Fant,det der ja, takker og bukker! . Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2005 (redigert) callsign LA5154 ØYGRUNN mmsi nr 257759120 dette er det som er å finne om deg/din VHF Redigert 21.Oktober.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sylvester Svart 21.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2005 MMSI nummeret får du fra telenor, når du har fått din vhf lisens. Jeg la inn mitt MMSI nr. selv, på min Simrad RD 68, no problem. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Dykker Svart 22.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 (redigert) Du kan kutte ut "hylingen" i en meny på denne VHF'en. Hvis radioen er satt til å motta NMEA (GPS) signaler for bruk ved distress, vil radioen hyle etter ca. ett minutt etter at du har slått den på. For å kutte ut hylingen kan du klemme på en av knappene og hylingen vil forsvinne. Eller så kan du som nevnt deaktivere MNEA signal inn på radioen hvis du ikke har GPS tilkoplet. Se side 29 i bruksanvisningen (manual enter GPS Date). MMSI-nummeret legger du også enkelt inn, se side 33 i samme bruksanvisning. NB, du har kun en mulighet for å legge inn MMSI-nummeret. Legger du inn feil nummer, må radioen inn til verksted for å legge inn riktig nummer. Jeg kjøpe forresten min Navicom RT-450 VHF ifra Netbaad til kr. 1299,-. Redigert 22.Oktober.2005 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 22.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2005 Se side 29 i bruksanvisningen (manual enter GPS Date). Skal ta meg en gjennomgang i bruksanvisningen før jeg legger inn MMSI og kopler den opp mot plotteren!! Gunstig handel du gjorde der,hvis dette ble sluttsummen med frakt osv. Min ble det dobbelte + ny Glomexanntenne og koaxkabel!! Er du fornøyd med din da? Synes selv ledningen til håndmikrofonen kunne vært noe lengre!! Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Finner ikke igjen denne oppslagstavlen hos Sjøassistanse (eller hvor det nå var) hvor man kann finne kallesignaler til båter. Finnes den ikke lenger? Skal fylle ut endringsmelding og må vite kallesignal. Den står ikke i kjøpspapirene og båten er et lite stykke unna. Lars H. har en link på trudelutt.com, men den virker ikke heller. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 http://www.itu.int/cgi-bin/htsh/mars/ship_search.sh Prøv denne linken i stedet Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Jau takk. Fant denne lista da jeg letet litt videre - og min andre båt er med der. Bare at det finnes 6-7 båter i Norge med samme navn og type som nybåten og ingen er registrert på den forrige ordentlige eieren. Har en mistanke at den ble omregistrert til forhandleren men det føler jeg er ikke trygg nok at jeg setter det inn i meldingsskjemaet. Må nok vente til imorgen og ringe forhandleren. Men takk iafl Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Desember.2007 Del på Facebook Svart 3.Desember.2007 Jeg søkte med LK nummeret mitt - og fikk treff med en gang. Nok et argument for å være registrert i skipsregisteret NOR. Dette betyr at man kan finne opplysninger om båten i alle havner man anløper - forutsatt at havnemyndighetene har tilgang til internett. Dersom de ikke har det, kan jeg hjelpe dem. Dette systemet er nesten som Autosys for biler. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Mja, min båt er ikke registrert i NOR og er i det samme register allikevel Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Har ingenting med NOR å gjøre .... og inneholder feil... noe som jeg har meldt til dem en stund siden ...(Ser ut som om vi har endret navn på båten vår en gang) MGGP4 235050597 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 Har ingenting med NOR å gjøre .... og inneholder feil... noe som jeg har meldt til dem en stund siden ...(Ser ut som om vi har endret navn på båten vår en gang) Nei. Min båt er i NOR - kallesignal LK6949, men finner ikke meg selv i lista. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
roaldbj Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 surprise, dette synes jeg var merkelig. LK-nummeret ditt tyder på at det må være et par år siden du registrerte deg i NOR. Har du fått alle registreringsdokumentene fra NOR inklusive nasjonalitetsbeviset? I så fall bør du henvende deg til skipsregisteret og påpeke at du ikke er å finne i det internasjonale søkeregisteret. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 (redigert) Jeg finner 'meg' hos NIS-NOR sin søketjeneste (http://www.nis-nor.no). Her er også siste adresseendring med. Er ikke medlem i sjøassistanse, betaler VHF årsavgiften til Telenor Maritim (? Trur jeg det står på fakturaen...?) men har ikke funnet meg igjen i noen VHF søketjenester. Siden båten ble registrert i NOR fra ny var det NOR og ikke Telenor som 'utstedte' kallesignalet. Kan det ha noe med saken å gjøre? Redigert 4.Desember.2007 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Mulligan Svart 4.Desember.2007 Del på Facebook Svart 4.Desember.2007 (redigert) Det er Sjøfartsdirektoratet som utsteder kjenningsbokstaver. Jeg har også sånt LK nummer, men er ikke i hverken NIS eller NOR. LK serien er målte, ikke-målepliktige fartøy. Ta kontakt med direktoratet. De utveksler opplysninger med Telenor Maritim Radio om dette. Redigert 4.Desember.2007 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Hei, tar opp denne jeg. Jeg finner ingen sider som en kan finne MMSI nummer. De som er vist ovenfor er nedlagt. Jonn Sitér dette innlegget Link to post
rebra Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Prøv her: https://www.itu.int/mmsapp/ShipStation/list Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Finner ikke MMSI nr der jeg. Navnet er Bøfjord LL 5056 Jonn Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Prøv Boefjord. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 (redigert) Logg inn på ‘min side’ på telenor kystradio, ligger under ‘fartøy og lisens’. Hvis det gjelder håndholdt VHF skal du følge dette: Fra 1 januar 2013 gjelder nye regler for programmering av MMSI nummer i håndholdte VHF apparater med DSC til bruk i fritidsbåter. Hensikten er å kunne identifisere at eventuelle nødmeldinger kommer fra en håndholdt enhet. Korrekt måte å gjøre dette på, er å ta utgangspunkt i fartøyets MMSI og deretter sette ”8” foran og stryke en ”0” bak. Eksempel: Når fartøyets MMSI er 257500010, skal en bærbar VHF med DSC programmeres med MMSI 825750001. Redigert 25.August.2019 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rebra Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Jeg bare plugga inn kallesignalet, jeg: https://www.itu.int/mmsapp/shipstation/one/551001?context=bzs2RCadTUz44b98w9OBVzbRjCCRHqtQkfL1%2FUlvIZeITok8J5m3I497%2BMckDoVLl%2FfcbHXgUOV6Didsoa93irjyCuyKDI%2Bc%2BCU7sDzWXP4H9Sf9lEjaJN4st28bRWXRHMNL66VwywxX3hCY%2B5Vf9x5UoGAzqg3T0TICOhr81A8%3D Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Ja no fant jeg, takker Jonn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.