Jump to content

Presenning for båten i opplag

Goddis77

Recommended Posts

Drar opp igjen denne her, da den hvite presenningen til O.B.Wiig på 180g tok kvelden.

Båten ligger med en anelse grad fremover, noe om gjør at vannet kommer seg inn takluken på akterdekket.

Biltema er tom for den store her i Bergen, så lurer på om jeg skal gå for en billigløsning nå, eller kjøpe meg en skikkelig en et annet sted.

Er jo helst denne her jeg sikter meg inn på, men som sagt så er de tom her i byn :sad:

image.png.97023ec3545fd57d815b8fc6a5ac689d.png

De har denne her inne, men vet ikke om den er like sterk som den andre?

image.png.f78502a26886c9114ab77d4ef83f0725.png

Vil absolutt anbefale det samme som Dykker. 

Dette koster jo litt men du verden så mye enklere alt blir. 

Og det er jo ikke gratis å bytte ut presenninger titt og ofte heller. 

Jeg har Norena på 38 fly båt og jeg setter opp stativ og pakker inn båten på tre timer alene. 

Er jo flere produsenter enn disse så det går ann å forhøre seg litt rundt. 

Jeg har den 650 g til Biltema...har hatt de i ca 10 år....fantastisk sterke...og ligger i ro selv i sterk vind.. 

De er som det nevnes her tung å jobbe med,  men det er nå bare en gang i året...så det bør gå...

Jeg har satset på 3 stk, for å få ned vekten når en jobber med de...

Jeg hadde kjøpt meg noe billig greier nå, er jo bare uker igjen før de fleste skal på sjøen nå...og så flesket til med 650 g når BT får de inn igjen...

Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

Jeg har den 650 g til Biltema...har hatt de i ca 10 år....fantastisk sterke...og ligger i ro selv i sterk vind.. 

De er som det nevnes her tung å jobbe med,  men det er nå bare en gang i året...så det bør gå...

Jeg har satset på 3 stk, for å få ned vekten når en jobber med de...

Jeg hadde kjøpt meg noe billig greier nå, er jo bare uker igjen før de fleste skal på sjøen nå...og så flesket til med 650 g når BT får de inn igjen...

Det her er planen for neste sesong.

Har en god en allerede, og så supplerer jeg med en Biltema sak i tillegg.

To personer med tau drar disse greit over båten.

Norena sin er tredelt. Det letter arbeidet betraktelig. Samtidig er det strikker som festes til rekkewire (se bildene i min post over) som gjør at presenningen ikke blåser opp. Lufting er også godt gjennomtenkt. Stativene til Norena er mye kraftigere enn konkurrentene sine.

Alle fag er tydelig merket slik at pålegging går lett. For seilbåt så er det utsparinger til vantene og mast slik at alt er helt tett.

Dykker skrev 13 minutter siden:

Norena sin er tredelt. Det letter arbeidet betraktelig. Samtidig er det strikker som festes til rekkewire (se bildene i min post over) som gjør at presenningen ikke blåser opp. Lufting er også godt gjennomtenkt. Stativene til Norena er mye kraftigere enn konkurrentene sine.

Alle fag er tydelig merket slik at pålegging går lett. For seilbåt så er det utsparinger til vantene og mast slik at alt er helt tett.

Ja, har sett de der...en i havnen med en Nordship har slike...ingen tvil, smarte greier...men tror de er svindyr .? Eller.?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...