Jump to content

Nimbus 27 Coupe - får man tak i rekke, hvem lager evnt på mål ?

Jutta

Recommended Posts

Jeg har en Nimbus 27 Coupe.

Den har relativt smalt dollbord og jeg har små barn. Siden rekken ( som er i 25 mm syrefast ) er litt for kort (går ikke helt bak til kalesjeåpning på akterdekk), og det ellers er dårlig med håndrekker innen rekkevidde for barn (håndrekke over vinduene utenfor rekkevidde for barn), kunne jeg tenke meg å sette på en ekstra rekkestøtte eller aller helst «trekant» i bakkant av den originale rekken.

Ser for meg ca en kort meter med rekkeline mellom denne ekstra støtten/trekanten og den originale rekken. 

Noen som har tips til hvem som lager dette?

Det vil ikke fungere med en enkel rekkestøtte i fot oppå dollbordet, pga dollbordets beskjedne bredde og en fals i ytterkant. Original rekke er montert på «utsiden av dollbord» (ca 90 grader vinkel) med gjennomgående bolt. Helst skulle den ekstra rekkestøtten/trekanten vært designet og montert på samme måte.

mvh 

Min er lik den på bildet. Jeg ønsker noe mellom forre og aktre rekke ja. Helst en «trekant» hvis aktre del ender omtrent der hvor overbygget ender og hvor åpning i kalesje på siden begynner. Med rekkeline tenkte jeg line mellom denne nye «trekanten» eller rekkestøtten og forre del av rekke. Forre del av rekken har et øye i bakre kant hvor det er naturlig å feste en line.

Hm, ja. Jeg ville sett hva du kan få til med kun en line mellom de to. Du klarer å lage til det, men den blir jo litt lav der den treffer bakre rekke. Du kan evt sette på en T-KOPPLING DELBAR 90GR.25MM

T-stykke på den første del av bakre rekke, opp ned ift bildet. Så setter du inn et rør på den. Deretter tar du en line fra fremre rekke over/gjennom denne pinnen/røret øverste del som du da kan få i høyde med fremre rekke og ender linen bak på bakre rekke slik at den skrår.

For ikke å lage sår/skade på rekka der du setter på t-stykket forer du med tape/vulkaniseringstape ell.

Det kan fungere og koster ikke skjorta, og vil kunne se ok ut. Det tåler ikke all verden i sidelengs kraft, men støtter en vaklevoren unge. Men den kan ikke være noe turn stativ...

Eller den under for å lage en forlenging av de vertikale stolpene eller til den fremste av de bakre vertikale stolpen.

DUBBELFÄSTE NOA.

Og så et tau fra fremre over denne som er skjøtt på, ned til aller lengst akter - feks.

Redigert av alfaalfa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...