Anders And Startet 7.November.2020 Link til dette innlegget Startet 7.November.2020 (redigert) Hei, jeg har hatt problemer med vann som kommer i kjølen etter vannpåfylling. Jeg mistenkte påfyllingstussen helt i fra starten, men måtte fjerne store deler av innredningen for å komme til. Nå har jeg kommet til og ser stussen har noe korrosjon, men ikke helt oppspist. Er det noe det går an å behandle dette med for å stoppe videre korrigering? Hvilken type slange burde jeg bruke for å holde det tett? Den som var der virker litt stiv, men det er kanskje fordi den har stått der i 23år.. Redigert 7.November.2020 av Scand 26 med AC (see edit history) Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
nomen Svart 7.November.2020 Link til dette innlegget Svart 7.November.2020 Ut i fra det jeg ser på bildet så er dette knapt nok en bagatell. Hvis det er alt som har skjedd på 23 år, har du lite å bekymre deg over. Kjøp en myk fin slange og smør f.eks.litt syrefri vaselin på stussen før montering. Det letter monteringen og utsetter korrosjonen slik at stussen holder i 23 år til? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Chiefengineer Svart 7.November.2020 Link til dette innlegget Svart 7.November.2020 Har du fylt vann og observert at det er i tilstrammingen mellom slange og stuss det lekker? At ikke slangen er sprukket lengre opp? Stussen ser da virkelig bra ut etter så mange år så den er lite å bekymre seg for. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.November.2020 Link til dette innlegget Svart 7.November.2020 Putt ei fille i stussen, og slip den ren med smergelpapir. Da får du vekk gammel korrosjon slik at det blir tett. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Anders And Svart 9.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 Takk for gode svar, da blir løsningen å slipe det litt ned, smøre med syrefri vaselin og kjøpe ny slange. Jeg tror det er lurt å passe på at den ene slangeklemma kommer helt i toppen av stussen for å hindre at det legger seg fuktighet mellom slange og stuss. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.