Jump to content

Tillat totalvekt på Brenderup opplagshenger


Luckystrike

Recommended Posts

Har en opplagshenger (ikke registrert og uten bremser) type Brenderup boggi ca 8 m, rundt 2005 modell. Prøver å finne ut tillat totalvekt, men ikke så lett å lese på skilta som er slått inn på vangen. Dessuten er det minst 3 skilt som er festet, ett på kula. Der står det 3500 kg. På akslingen står det 3200 kg. På selve ramma står bare uh2000 og et rammenr. Men ikke mulig å finne ut med den opplysningen. Typebetegnelsen på hengeren er 8026T. Noen som har samme henger og vet totalvekt? Har en 26’ på 2200kg på den nå og lurer på om den eg. holder...

Link to post
Share on other sites

Du skal vel uansett ikke kjøre på vei. Tillatt vekt på henger er beregnet på å kjøre langt og fort på offentlig vei. Har litt marginer med 100 meter kjøring i 10 km/t. Load index på dekk sier også litt. 8 meter boggi henger har ofte mer tillat totalvekt enn 1500 kg. Støtt uansett eksta opp når båten er i opplag. Bør ikke stå på hjulene. 

Link to post
Share on other sites

Ja, har googlet litt og kommet over det samme. Så tror jeg tar sjansen på at den holder de meterne jeg skal frakte ekvipasjen. Må ut på offentlig vei, så skulle den mot alle odds knekke sammen så sitter jeg skikkelig i klisteret... men er vel i godt selskap vi som våger oss ut på et lite veistykke når båten skal inn og ut når sesongen er over eller begynner...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...