Enzo Startet 10.November.2020 Link til dette innlegget Startet 10.November.2020 Jeg vurderer å bestille meg en asymmetrisk spinnaker til vi skal på langtur. Er det noen som har bestilt fra Far east / Rolly tasker og lingnende i det siste og kan si noe om hvordan opplevelsen var ? Forslag til andre steder å handle rimeligst mulig Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 det hender seg at det dukker opp fine spinnakere på Finn, gjerne når en båt bytter eier, og den som handler ikke har ambisjoner om å bruke sånt. Jeg har også handlet brukt spinnaker fra Blocket. Ellers har jeg kun handlet hos de vanlige seilmakerne, så jeg kan ikke kommentere hvor det er billigst å handle i utlandet. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 Enzo skrev for 7 timer siden: Jeg vurderer å bestille meg en asymmetrisk spinnaker til vi skal på langtur. Er det noen som har bestilt fra Far east / Rolly tasker og lingnende i det siste og kan si noe om hvordan opplevelsen var ? Forslag til andre steder å handle rimeligst mulig Kan ikke si så mye men jeg har en gennaker fra Rolly Tasker liggende her ifm. at jeg skal selge den. Rolly Tasker i Thailand er vel et av de store seilloftene i verden og den jeg har liggende her ser veldig ordentlig og forseggjort ut. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Jeg tror ikke at du får Rolly Tasker til å sende til Norge. De har en representant her. Jeg kjøpte seil derifra og måtte få min datter til å hente seilet på fabrikken. Hun skulle avslutte et arbeidsforhold der nede å flytte hjem hit igjen. Presang til pappa sa hun da tolleren kikket i flytte eskene. Ikke noe toll eller moms. Dette er en del år siden men det kan jo ha forandret seg. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Allan E skrev for 2 timer siden: Jeg tror ikke at du får Rolly Tasker til å sende til Norge. De har en representant her. Jeg kjøpte seil derifra og måtte få min datter til å hente seilet på fabrikken. Hun skulle avslutte et arbeidsforhold der nede å flytte hjem hit igjen. Presang til pappa sa hun da tolleren kikket i flytte eskene. Ikke noe toll eller moms. Dette er en del år siden men det kan jo ha forandret seg. God info takktakk. Da er det vel bare far east sail igjen da som aktuelle å prøve å høre med for å se om det er mulig å få en hyggelig pris. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Hald oss oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Vet ikke om Resensails har priser på spinnakere på nett, men ville sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 12.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 Hper skrev On 11.11.2020 at 11.28: Vet ikke om Resensails har priser på spinnakere på nett, men ville sjekket. Takk for tipset, ser ikke ut som de har spinnakere Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 (redigert) Hvis du er på Facebook meld deg inn i Langturseilere og spør der. Siden du skal på langtur.. Nordmenn med båt over hele verden... Uansett les @Bitteliten sin utstyr for langtur-tråd, mener han har gjort disse vurderingene.. Redigert 12.November.2020 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 sett denne? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190470097 Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 12.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 Code0 skrev for 4 timer siden: Hvis du er på Facebook meld deg inn i Langturseilere og spør der. Siden du skal på langtur.. Nordmenn med båt over hele verden... Uansett les @Bitteliten sin utstyr for langtur-tråd, mener han har gjort disse vurderingene.. Har vært medlem der i rundt 10års tid tror jeg siden vi seilte på tur sist :) Har lest litt i Bitteliten sin tråd takktakk Framtia skrev for 4 timer siden: sett denne? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190470097 Takk, må sjekke litt om den er rett størrelse, veldig interessant Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 Bestiller du gennaker fra Gran Seil så kommer den fra Rolly Tasker mener jeg. Så kan du vurdere om deres påslag for garanti og service veier opp. Viktigst er at du får et seil som varer helt rundt, i hvert fall ikke blåser ut når det passer dårligst... forseil i passatvinder er et langt studium, lykke til, skjønner du har vært på tur før, så dette kjenner du godt til, god tur. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 Code0 skrev 44 minutter siden: Bestiller du gennaker fra Gran Seil så kommer den fra Rolly Tasker mener jeg. Har seil fra Gran og der står det Rolly Tasker, så stemmer nok det. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Bergen Svart 13.November.2020 Link til dette innlegget Svart 13.November.2020 (redigert) Amerikanske Somerset sails bruker ebay som salgsplatform https://somersetsails.com/sails Selv med høy dollarkurs, frakt og moms synes jeg dette er en konkuransedyktig pris https://www.ebay.com/itm/Racing-Cruising-Asymmetric-Spinnaker-Up-to-50-LUFF-25-FOOT-A2/202777480274?hash=item2f367acc52:g:bG8AAOSw5q9cdDId Kinesiske Longsails https://www.loongsails.com/ enten direkte, eller viaEbay som salgsplatform https://www.ebay.com/itm/Standard-Size-6-18-Larger-Asymmetrical-Spinnaker-priced-by-square-meter/233557401266?hash=item36611b1eb2:g:XPEAAOSw0Xhek3We Tyske SVB har og denne typen seil i standardstørrelser https://www.svb24.com/en/oleu-watersports-assymetrical-spinnaker-sail.html riktignok ikke fro de største båtene da 74m2 er det største de har. Redigert 13.November.2020 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 13.November.2020 Link til dette innlegget Svart 13.November.2020 Leesails, (leesails.com) var det mange som handlet hos for noen år siden. De har spinnakere. Har selv kjøpt spinnakerstrømper der, så de sendte da i alle fall. Vet ikke status nå. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Sendte forespørsel til Rolly Tasker og Far east sails. Førstnevnte ble overført fra dem til deres Norske representant og den andre der kom quote på mail fra produsenten. Prisen er 2900.- usd fra far east inkl frakt og 58000.- fra Rolly Tasker. Selvsagt da ikke samme seil men der er en prisforskjell som er betydelig, vi har da ihvertfall en oversikt over priser. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 (redigert) 58000kr fra Rollet tasker, med moms og strømpe? Hvilken duk kvalitet måles i Oz) og hvor mange m2? Min er på 130kvm med strømpe, duk i 1,5Oz for å bedre tåle havseilas. Kan sende deg mitt tilbud fra Albatross på messenger. Redigert 15.November.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 (redigert) Inkl moms ex strømpe. Strømpe er 6650.- i tillegg. Design: Fullradial på 160 m2 Seilduk: Contender 150 Stomlite ------- Far east: Asymmetrical Spinnaker > Full Radial Cut > Up to 3 Colors of your choice > I: 19.31m J: 5.77m > Sq Mtr Area = 170.47m2 > > Contender Maxlite 150 > Special Net Price 3207.00 > > 1.5oz Challenge Fibermax 64 > Special Net Price 2987.00 Redigert 15.November.2020 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Det er ikke spesielt billig.... men 160kvm på deres båt er stort. Min gennaker er 130kvm. Du tenker spinnaker med spinnakerbom? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Har spinnaker med spinnakerbom til dagens båt, 160kvm er nok noe stort for vår fantasi ja Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 (redigert) 160m2 later voldsomt .......min gennaker er straks under 100....97 eller noe tror spinnakern er 120 Redigert 15.November.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Her 106,8 iflg Boding http://www.boding.se/modeller/fantasi-37/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Framtia Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Jeg har 165m2 på min 44-foter. Hadde vel ca 120m2 på min forrige, en Arcona 400. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bitteliten Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Men den er ikke tenkt til bruk over Atlanteren eller Indiske hav? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Jeg ville valgt størrelse tilpasset seiling i 3-9ms. Med mer vind og tilhørende sjø vil man nok ha en triveligere tur med et annet seil oppe. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.