Jump to content

Bestille spinnaker fra utlandet

Enzo

Recommended Posts

det hender seg at det dukker opp fine spinnakere på Finn, gjerne når en båt bytter eier, og den som handler ikke har ambisjoner om å bruke sånt. Jeg har også handlet brukt spinnaker fra Blocket. Ellers har jeg kun handlet hos de vanlige seilmakerne, så jeg kan ikke kommentere hvor det er billigst å handle i utlandet.

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Enzo skrev for 7 timer siden:

Jeg vurderer å bestille meg en asymmetrisk spinnaker til vi skal på langtur.

Er det noen som har bestilt fra Far east / Rolly tasker og lingnende i det siste og kan si noe om hvordan opplevelsen var ?

Forslag til andre steder å handle rimeligst mulig

Kan ikke si så mye men jeg har en gennaker fra Rolly Tasker liggende her ifm. at jeg skal selge den. Rolly Tasker i Thailand er vel et av de store seilloftene i verden og den jeg har liggende her ser veldig ordentlig og forseggjort ut. 

Jeg tror ikke at du får Rolly Tasker til å sende til Norge. De har en representant her. Jeg kjøpte seil derifra og måtte få min datter til å hente seilet på fabrikken. Hun skulle avslutte et arbeidsforhold der nede å flytte hjem hit igjen. Presang til pappa sa hun da tolleren kikket i flytte eskene.

Ikke noe toll eller moms. Dette er en del år siden men det kan jo ha forandret seg.

Allan E skrev for 2 timer siden:

Jeg tror ikke at du får Rolly Tasker til å sende til Norge. De har en representant her. Jeg kjøpte seil derifra og måtte få min datter til å hente seilet på fabrikken. Hun skulle avslutte et arbeidsforhold der nede å flytte hjem hit igjen. Presang til pappa sa hun da tolleren kikket i flytte eskene.

Ikke noe toll eller moms. Dette er en del år siden men det kan jo ha forandret seg.

God info takktakk.
Da er det vel bare far east sail igjen da som aktuelle å prøve å høre med for å se om det er mulig å få en hyggelig pris.

Code0 skrev for 4 timer siden:

Hvis du er på Facebook meld deg inn i Langturseilere og spør der. Siden du skal på langtur.. Nordmenn med båt over hele verden...

Uansett les @Bitteliten sin utstyr for langtur-tråd, mener han har gjort disse vurderingene..

Har vært medlem der i rundt 10års tid tror jeg siden vi seilte på tur sist :) 
Har lest litt i Bitteliten sin tråd takktakk

Framtia skrev for 4 timer siden:

Takk, må sjekke litt om den er rett størrelse, veldig interessant

Bestiller du gennaker fra Gran Seil så kommer den fra Rolly Tasker mener jeg. Så kan du vurdere om deres påslag for garanti og service veier opp. Viktigst er at du får et seil som varer helt rundt, i hvert fall ikke blåser ut når det passer dårligst... forseil i passatvinder er et langt studium, lykke til, skjønner du har vært på tur før, så dette kjenner du godt til, god tur.

Amerikanske Somerset sails bruker ebay som salgsplatform https://somersetsails.com/sails  Selv med høy dollarkurs, frakt og moms synes jeg dette er en konkuransedyktig pris  https://www.ebay.com/itm/Racing-Cruising-Asymmetric-Spinnaker-Up-to-50-LUFF-25-FOOT-A2/202777480274?hash=item2f367acc52:g:bG8AAOSw5q9cdDId

Kinesiske Longsails  https://www.loongsails.com/ enten direkte, eller viaEbay som salgsplatform https://www.ebay.com/itm/Standard-Size-6-18-Larger-Asymmetrical-Spinnaker-priced-by-square-meter/233557401266?hash=item36611b1eb2:g:XPEAAOSw0Xhek3We

Tyske SVB har og denne typen seil i standardstørrelser https://www.svb24.com/en/oleu-watersports-assymetrical-spinnaker-sail.html  riktignok ikke fro de største båtene da 74m2 er det største de har. 

Redigert av Bergen (see edit history)

Sendte forespørsel til Rolly Tasker og Far east sails.

Førstnevnte ble overført fra dem til deres Norske representant og den andre der kom quote på mail fra produsenten. Prisen er 2900.- usd fra far east inkl frakt og 58000.- fra Rolly Tasker.

Selvsagt da ikke samme seil men der er en prisforskjell som er betydelig, vi har da ihvertfall en oversikt over priser.

Inkl moms ex strømpe.

Strømpe er 6650.- i tillegg.

Design: Fullradial på 160 m2

Seilduk: Contender 150 Stomlite

-------

Far east:

• Asymmetrical Spinnaker

• >      Full Radial Cut

• >  Up to 3 Colors of your choice

• >  I: 19.31m J: 5.77m

• >  Sq Mtr Area = 170.47m2 >

• >      Contender Maxlite 150

• >  Special Net Price 3207.00 >

• >  1.5oz Challenge Fibermax 64

• >  Special Net Price 2987.00

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...