Optimist1 Startet 11.November.2020 Del på Facebook Startet 11.November.2020 Hadde noen mahogny lister med fuktskader. Googlet litt og fant ut at Ferro-Bet Rustvask (evt. Ferro-Bet blåvedfjerner - er samme produkt, bare forskjellig navn) kunne benyttes til fjerning av sopp som er årsaken til at treverket er blitt mørkt der det har vært fukt. Legger ved bilde av resultatet etter en behandling. Det er fortsatt noe synlig blåved igjen, så jeg tenker å ta en eller to behandlinger til, men du verden, er virkelig imponert over dette produktet så langt:) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Rett og slett bra! Kan det etterpå lakkeres eller oljes? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Optimist1 Svart 11.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev 4 minutter siden: Rett og slett bra! Kan det etterpå lakkeres eller oljes? Ja, men det må være helt tørt før man påfører lakk, ellers kan lakken "koke". Redigert 11.November.2020 av nbjelland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Dette var interessant! Rett og slett mulig å Berge interiør som har fått fuktskade? Kosmetisk vel og merke... Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
T.Vårlid Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Fordel om en blander 50/50 rustvask og terpentin, treverket kan få en rødlig farge ved bruk av kun rustvask. Ikke så merkbart på mørke tresorter som her, verre på lyse tresorter. Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 11.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2020 T.Vårlid skrev 1 minutt siden: Fordel om en blander 50/50 rustvask og terpentin, treverket kan få en rødlig farge ved bruk av kun rustvask. Ikke så merkbart på mørke tresorter som her, verre på lyse tresorter. Det står i brukerveiledning at dersom man metter treverket, så kan det blir rosa pga kvae. Så det er viktig å bare påføre tynt med rustvask og la det tørke før man tar ny runde. Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 11.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2020 seilfred skrev 25 minutter siden: Dette var interessant! Rett og slett mulig å Berge interiør som har fått fuktskade? Kosmetisk vel og merke... Ja, kosmetisk ser det ut til at det gjør underverker. Så lenge fargen kommer av sopp, og ikke råte... Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Det er selvfølgelig en viktig detalje.. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.