Finito Startet 11.November.2020 Del på Facebook Startet 11.November.2020 Eg har i dag henta ein Shetland båt og trur det er ein 550 eller 18 fot Dessverre sprakk vindskjermen på veg inn i garasjen, kven kan lage ny? Skulle gjerne hatt info om leverandør av kalesje til desse båtane, skroget er gult så eg satser på gul kallejse og. Takknemlig for tips Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Kalesje kan kjøpes originalt fra utlandet. På min Shetland 498 (16 fot) hadde forrige eier kjøpt der. Er mer "oljeregntøy" enn standard kalesje i Norge. Mer vanntett regner jeg med. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hulda Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Tror du må til UK. Disse båtene ble i sin tid importert av Fjordcruise i Moss. De gikk konk etter et par års drift en gang på 80-tallet. Så vidt jeg husker. Mener det er produsert svært mange sv dem. En jeg kjente kjøpte sin i Skottland. Monterte en 90 hk Mercury på den. Stablet ekstra bensinkanner om bord. Gikk over til Tyborøn, Limfjorden, Göteborg og til Son. Med minst 3 i promille. Det er en annen historie :-) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Ja, min er 1973 modell. Særdeles stødig i sjøen. Men det er da modellen under. 60 hk totakt. 23,9 knop GPS målt. Mye våt flate pga måkevingeskrog. Er fremdeles mange av disse i utlandet. UK høres riktig ut mtp kjøp av kalesje. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 Noen linker: http://www.samhoods.com/shetland.html Med prisliste https://www.nauticover.co.uk/price-list/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Finito Svart 13.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2020 Takk for svar, har i ettertid funne ut at det er ein 535 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.