Jump to content

Hjelp til valg av daycruiser 25fot +

eaJacobs1

Recommended Posts

Vi, familie på 4, gutter på 9 og 11, ønsker oss daycruiser helst med 4 permanente sengeplasser, f.eks i front + stikk, og do. Og varmeapp for en lengre sesong. Samtidig ønsker mine foreldre seg båt de kan overnatte i og samme som oss for å i det minste kunne være ute en natt eller tre. Budsjett samlet er maks 1500mNOK men gjerne 1mNOK, altså 500-750k på hver part. Vi har kikket på Finnmaster t8, Flipper 880st, Yamarin 88DC og Uttern D77. Vi har lang erfaring med båt og bruker det hele sommeren, men har ikke hatt større enn 21fot. Her på forumet er det mange med mye erfaring. Så alle tips og innspill mottas med takk. Så forstår jeg at båt også er en smakssak. Ibiza, Beneteau, Askeladden, Axopar osv har vi også myst på. Liker ikke amerikansk med mye plast. Noen i samme situasjon som kan dele sine erfaringer om hva som bør veie tyngst i et slikt valg?

Det ligger noen tråder om dette emnet her på forumet. Skal båten være ny fra fabrikk eller kan brukt også godtas? 
Med to barn på 9 og 11 ville jeg fokusert på sengeløsningen for disse, samt stuveplass. FinnmasterT8 har bredde på 105cm i stikkøyen, dette kan fort bli i trangeste laget. I tillegg mangler båten gode stuverom hvor man kan legge bagasjen. 
D77 er veldig volumiøs og har bredere stikkabin, designet, spesielt bauen er en smakssak. 
 Yamarin88DC har etter mitt syn en ubrukelig stikkcabinløsning. 
I prisklassen du skisserer ville jeg uten tvil gått for Askeladden C83 evt Flipper hvis du skal ha St. 
En annen båt som du ikke har nevnt er Nidelv820W (tidl. SeaRider820w). Mulig den ene stikkøya blir noe liten, det bør i så fall undersøkes. Masser av stuverom i denne båten. 

Redigert av GVH1979 (see edit history)
  • 3 uker senere...

Må det våre en Daycruiser typ båt? Jeg hadde anbefalt en Cabincruiser med luket cabin men dette er kanskje ikke så populårt på østlandet eller i smak. Beneteau Antares 8/9 / Barracuda 9 eller Jeanneau sine 895 / 895 Marlin er mye båt for pengene - men ligger over 1.5mil utenom Antares 8. På en daycruiser blir det ikke komfortabelt overnatting for 4 stykk, uansett hvilken model du velger. Bare min mening.
Kanskje noen overligger tilbud der ute straks men nok ikke så mange som i andre år.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...