Jump to content

Tips ny båt rundt 2mill, Windy 37GM Eller Fairline 38 Targa


EivindG

Recommended Posts

Ser etter en oppgradering fra min elskede 32 Scirocco. Trenger mer plass til barn og utstyr.

 

37GM er jo er naturlig valg, men har sett noen nydelige 38 Targa også, og er litt nysgjerrig på disse. Liker den lignende planløsningen og den større plassen under dekk. Men liker dårligere førerposisjonen. Noen som har erfaring med forskjellene? Pros, cons etc.

 

Andre alternativer å anbefale?

 

-Eivind

Link to post
Share on other sites

Hehe, enig i at båtglede ikke måles i fot, Aiolos. ☺️

Har forstått at Targa 38 (som er 40 fot) er en nyere utgave av Targa 40, med en annen planløsning. Ligner mer på scirocco og GM sin, og mangler fast solseng akterut.

Synes også 37GM er noe snau nede, og dumt man ikke kan legge ned bordet for å få plass til et par gjester.

Link to post
Share on other sites

37gm er klasse og stil. Badet/dusjen er snau. sjøegenskapene og kvaliteten er fantastiske. Men det koster i indre volum.


nordWest 37 ht er mer moderne og større. 
 

har selv hatt 37gm ht. Og NordWest 420fly
 

fairline 38 har jeg aldri blitt helt klok på. Hadde da heller sett på Princess V42 om du har plass til det. Eller Fairline 40. Jollegarasjen på den er gull verdt om man har unger med tenker jeg. Og skulle svigermor svinge innom kan jo jolla ligge på vannet og hun i garasjen :wink:

 

 

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Jeg har hatt 2 Windy37GM. 2000 modell og nå en 2008 modell.

Innvendig er den ikke det største, men herregud for et utseende og for noen linjer! 
I mine svært partiske øyne er det den fineste båten i verden, kanskje muligens en Maestro er hakket over.

Nå er det jo slik at smaken er forskjellig så uansett ønsker jeg deg lykke til.

mvh Windy37GM

Veldig partisk båteier

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...