NOR15186 Startet 15.November.2020 Link til dette innlegget Startet 15.November.2020 Hei Har en Lombardini lmg 4000 generator som sannsynligvis har fått noe saltvann i sylinderen og rustet fast. Er det noen som har erfaring, bør jeg overhale og bytte stempler etc, eller få tak i en byttemotor? Noen gode råd?? Mvh Pål Christian Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 15.November.2020 Link til dette innlegget Svart 15.November.2020 Først kan du se om du får den løs, fylle litt ATF (automatgearolje) i sylinderen og la det stå noen dager før du prøver forsiktig med en latmannsarm på veiven frem og tilbake og se om den løsner. litt ene veien og litt andre veien om du får noe bevegelse i det. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Roger jo Svart 16.November.2020 Link til dette innlegget Svart 16.November.2020 Støttes. Fikk sjøvann inn sylinderen for noen år siden da Luftingen på svanhalsen gikk tett. Oppdaget det ved neste rutine kjøring, ut med brennstoffventilen og tørnet og noen omd på starteren så vann føyka sto. inn med en skvett olje og samme prosedyre, inn med br.vent og startet opp, kjørte en stund med belastning og skiftet olje. Har lært at aggregat ikke skal gå unødvendig på tomgang. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
jensenbj Svart 19.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2021 Jeg har et lombardini LMG 4000 som jeg har hatt i deler, Ikke jeg som demonterte generatoren så nå finner jeg ikke ut av hvor ledningene skal sitte på kortet som sitter oppå generatoren når jeg nå skal montere, Skulle hatt et bilde av kortet med ledninger montert. Noen som kan skaffe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.