Jump to content

Dieseltankmaterial og motorstartprosedyre


ter-ang

Recommended Posts

Ship o hoi......

Jeg har en 200 l dieseltank i hardplast, og tenkte at denne skulle byttes ut. Det blir da alumin. eller syrefast stål. Hva er riktig å bruke? Er det noen som kjenner til firmaer i vestfold syd som lager slike tanker?

Ellers er det snakk om å kjøre en dieselmotor på starteren 1/2-1 min før oppstartt for å få oljen rundt i systemet på våren. Det anbefales å dra ut stoppspaken mens en drar starteren rundt. Det er greit, men på VP kad 42 stopper jeg motoren ved å dreie tenningsn. til venstre.. Er det noen tips å dreie på starteren uten å starte på denne båten??

 

Ter-ang.

Redigert av Andreas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det noen tips å dreie på starteren uten å starte på denne båten??

Ter-ang.

På dieselpumpa di finnes en stopphendel. Hvis du vrir om denne kan du turne motoren uten å starte.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...