Jump to content

Brukt Honda BF90 2009, verdianslag?


Karwi

Recommended Posts

Jeg solgte min 2008 Honda BF90D med ca 150 timer for kr 59.000 høsten 2014.

Det var det året hk-avgiften falt bort, men tok litt tid før bruktprisene tilpasset seg et lavere nivå.

Min var strøken om man kan si det slik. 

Anyway, tror ikke du kan håpe på å få 40.000 for den. Men kanskje ikke så langt unna.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Karwi skrev for 23 timer siden:

Vurderer å bytte ut min Honda BF90, 2009 mod, ca 340 gangtimer. Fungerer 100%, og skal inn på service til Honda neste uke. Men hvordan klare å finne vettug pris for å legge den ut for salg. Forhandlere sier at en må se på finn, men der ligger det ingen jeg kan sammenligne med. Noen her inne som kan komme med tips?

 

 

En helt ny 2020 Honda BF100 kan man få for 100 000,-. Sier man at en firetakter har en levetid på 15 år (litt konservativt kanskje) så har denne motoren ca 1/3 igjen av levetiden. Deler man innkjøpspris på tre så får man 33 000,-. Jeg syns fortsatt det er litt høyt så tipper du kan få ca 30 000,- for motoren. 

Link to post
LAKA skrev for 5 timer siden:

 

 

En helt ny 2020 Honda BF100 kan man få for 100 000,-. Sier man at en firetakter har en levetid på 15 år (litt konservativt kanskje) så har denne motoren ca 1/3 igjen av levetiden. Deler man innkjøpspris på tre så får man 33 000,-. Jeg syns fortsatt det er litt høyt så tipper du kan få ca 30 000,- for motoren. 

 

Motorens tilstand/finish og hvordan/hvor mye den har vært brukt gjennom året, og hvordan den har blitt tatt vare på (ferskvannskjørt/konservert osv.) har naturligvis mye å si.

Dette er fortsatt en relativt moderne motor med moderat vekt, som passer perfekt til mange båter.

Naturligvis litt vanskelig for en kjøper å kunne ha full oversikt over motorens historie. Hvis den har hatt kun en eier er det jo en fordel.

15 års beregnet levetid er nok i underkant for en Honda av dette kaliberet, forutsatt godt vedlikehold naturligvis. Det er fortsatt Honda-motorer fra 90-tallet i drift. Mens f.eks. antallet Suzuki 4-takt fra 90-tallet og tidlig 2000-tall har blitt ganske begrenset såvidt jeg ser. Men i 2009 holdt nok de fleste merkene/modellene på markedet ganske høyt kvalitetsnivå.

Høystbydende over 35.000 bør kunne være et utgangspunkt iallefall, uten å ha sett motoren.

 

Jeg hadde nok aldri solgt min i 2014 om det ikke var for at fartsjaget tok meg :giggle: 

Og at jeg jobbet litt hos en Mercury-forhandler, og ikke minst at hk-avgiften falt bort det året.

I 2010 fikk jeg 35.000 for min da 6 år gamle E-tec 50, uten at det er direkte sammenlignbart :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...