Jump to content

Motor under vann..


klikk

Recommended Posts

Båten med utenbordsmotor hadde delvis sunket på plassen i går, halve motoren var under vann. :headbang:

 

Dvs. den forreste delen der forgasser sitter lå under vann. Tømte bensinfilteret, pøste på med rustløser over alt der jeg kom til, skrudde ut plugger og renset, og fikk til slutt start på den igjen. Er det noe mer jeg bør gjøre?

Link to post
Share on other sites

La den gå en god stund, kjør med den, og gjerne på full gass etterhvert for å få opp tempen, og for å få spyttet ut/tørket opp siste rest. Ville vel ha spylt den godt med rensemiddel innvendig også. Bruk wd-40 e.l. og spray på med jevne mellomrom så slipper du evt overflaterust også. De pleier å overleve noen turer under vann disse påhengerene :smiley:

www.leahnis.net

Link to post
Share on other sites

Etter at dette skjedde med min motor så tok det lang tid før jeg fikk den til å gå ordentlig. Tror jeg forsøkte med sporadiske startforsøk i 3-4 dager før den plutselig startet og gikk helt rent. Lot den stå og gå med litt turtall i en stamp og kjørte gjennom sikkert 5 liter med bensin.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...