M/Y Ellen Marie Startet 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2003 Hei Jeg trenger et feste for baatplassenvimpelen. Noen som kjenner til små "master" på ca 30-40cm. som hadde egnet seg oppå targabøylen? Kan selvfølgelig lage til ett eller annet, men ei fin syrefast "mast" hadde gjort seg. (Brukte først antenna til radioen, men fikk ikke vimpelen til å sitte skikkelig, og "hovedmasta" er opptatt med vimpel fra båtforeningen. Dessuten henges det danske og svenske gjesteflagget her når anledningen byr seg.) mvh Frode Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Batdilla Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Mener å huske at noen nevnte at Malfix har vimpelstenger. Vet ikke om de tilsvarer det du er på jakt etter. Selv så har jeg stusset over at de fleste selger vimpler, men vimpelstenger - nei de glimrer med sitt fravær. Noen som vet om noen på nettet som selger vimpelstenger? Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Kjøpte min på Jamamarina http://www.jamamarina.no/ Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Roger Wattum - Malfix har vimpelstenger for de aller fleste behov, og han skal vistnok ha noen som egner seg særdeles godt til baatplassen vimpel også (i følge eget usagn) Her er alle opplysninger: MALFIX AS Maridalsveien 35, 0175 OSLO Posisjon: N 59.55,602 E 10.45,055 Tlf 22 208682 Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Hva med denne? Etter å ha forhørt meg hos en rekke båtutstyrsbutikker (men ikke Malfix....) fikk jeg Vollen Båstservice i Asker til å skaffe meg 2 stk i syrefast. Disse festes direkte i f.eks. targabøylen med 2 syrefaste skruer. Har ikke fått prisen ennå, men de lovet at det ikke skulle koste så mange hundrelappene. Hvis jeg ikke har misforstått er de laget av vedk. person/firma som leverer mye syrefast til Windy (rekker etc). Jeg har tidligere også fått laget en baugstige i syrefast/teak samme sted - veldig ordentlig og forseggjort. Om dette er lagervare eller noe som lages på bestilling vet jeg ikke, men jeg skal sjekke og legge ut mer info. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Batdilla Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 ...Om dette er lagervare eller noe som lages på bestilling vet jeg ikke, men jeg skal sjekke og legge ut mer info.Ser stilig ut denne Ser gjerne at du poster mer info når du får tak i det. Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Heisan båtfolk Jeg håper at dere tilgir meg at jeg avsporer tråden noe, men temaet ga meg en anledning til å minne våre medlemmer om at KNBF-vimpelen, eller hvilken som helst annen vimpel med kongekrone, alltid skal henge øverst! Noen båtforeninger har vedtektsfestet at foreningens vimpel skal henge øverst. men dette gjelder altså ikke hvis båten fører en vimpel med kongekrone. Unnskyld avsporingen nok en gang! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
KOB Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Heisan båtfolk Jeg håper at dere tilgir meg at jeg avsporer tråden noe, men temaet ga meg en anledning til å minne våre medlemmer om at KNBF-vimpelen, eller hvilken som helst annen vimpel med kongekrone, alltid skal henge øverst! Hos meg må de nok henge på hver sin stang..... Skal vi se - KNBF-vimpel, båtforeningen, baatplassen. Det blir 3 ting på en gang. Og så jeg som bare har plass til 2.... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Syvert Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Hos meg må de nok henge på hver sin stang..... Skal vi se - KNBF-vimpel, båtforeningen, baatplassen. Det blir 3 ting på en gang. Og så jeg som bare har plass til 2.... Heisan KOB Hvis du bare har plass til to vimpler, anbefaler jeg (med et sukk) at du dropper KNBF-vimpelen. Båtforeningens vimpel og Baatplassens vimpel bør jo stå hjertet ditt nærmest. Dermed avgjør du jo også selv hvilken vimpel som du vil skal henge øverst uten å måtte tenke på kongekroner og andre kroner! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Kaptein_Krogh Svart 10.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2003 Prøv hos www.colt.no de lager det meste av slikt utstyr. Sikkert der windy får sine ting fra. Enten colt eller en av samarbeidspartnerne deres. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 ...Har ikke fått prisen ennå, men de lovet at det ikke skulle koste så mange hundrelappene. ...Om dette er lagervare eller noe som lages på bestilling vet jeg ikke, men jeg skal sjekke og legge ut mer info. Hjeeelp! Trenger vimpelstang til Sjømannen. Fikk tak i en utmerket type via www.Malfix.no i fjor, men den modellen kan ikke skaffes lengre . Synes de du fikk tak i ser greie ut, KOB. Hva havnet prisen på? Fant du ut noe mer om dette var lagervare eller bestillingsvare? Noen som vet om hvor vimpelstang ca. 30cm kan skaffes fra? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Biltema selger når flaggstenger i teak, men de blir kanskje for store? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Biltema selger når flaggstenger i teak, men de blir kanskje for store?Yepp. Det blir litt for brutalt. Tenkte jeg skulle ha vimpelen i toppen av lanternemasta, og da passer det best med ei lita stang på en ca. 30cm. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 Hjeeelp! Trenger vimpelstang til Sjømannen. Fikk tak i en utmerket type via www.Malfix.no i fjor, men den modellen kan ikke skaffes lengre . Synes de du fikk tak i ser greie ut, KOB. Hva havnet prisen på? Fant du ut noe mer om dette var lagervare eller bestillingsvare? Noen som vet om hvor vimpelstang ca. 30cm kan skaffes fra?De jeg har betalte jeg 195 + mva pr stk for. Ikke lagervare, men ringer du Vollen Båtservice på tlf. 66 78 40 30 så er det kanskje håp. Der treffer du en hyggelig svensk dame som håpet hun kunne hjelpe. (snakket akkurat med henne). Hils gjerne fra meg. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Batdilla Svart 1.April.2004 Link til dette innlegget Svart 1.April.2004 ...Ikke lagervare, men ringer du Vollen Båtservice på tlf. 66 78 40 30 så er det kanskje håp. Der treffer du en hyggelig svensk dame som håpet hun kunne hjelpe.Da har jeg vært på tråden med damen. Hun snakket da bra norsk, hun. Det var bare et ord nå og da som røpet henne. Gledelig nok kunne hun opplyse om at hun i løpet av morgendagen skulle undersøke muligheten for å produsere 20 stk., slik at de kan ha noen på lager. Skal ringe henne igjen på mandag og høre hvordan det gikk. Takk for hjelpen, KOB! Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 En slik vil jeg og ha!!!! Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Batdilla Svart 2.April.2004 Link til dette innlegget Svart 2.April.2004 En slik vil jeg og ha!!!!Vi får se hva damen sier på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Da har jeg vært i kontakt med Vollen Båtservice igjen. De kunne bekrefte at de kommer til å bestille et parti fra han som lager dem slik at de har vimpelstengene på lager. Antatt leveringstidspunkt er i slutten av april. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Hva med å heise den i VHF antennen? Noen erfaringer? Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
JRK Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Hei, En vimel vibrerer ganske kraftig. Har du stålpisk går det sikkert bra å bruke VHF antennen som mast for vimpel. Har du derimot nyere type antenne, så er disse ofte hule og det sitter et kretskort inne i denne og her ville jeg vært litt mer betenkt. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Hei Vedrørende vimpelstang i stål. Skal jeg være helt ærlig synes jeg treverk er finest her. Men smaken er som baken , også her.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest guzzi Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Jeg kjøpte en hos Industri Lambertseter i fjor som passer til din beskrivelse. Den er laget i rustfritt stål, og har en fot som kan brukes både på plan flate og rundt rør. Sitér dette innlegget Link to post
torerikb Svart 6.April.2004 Link til dette innlegget Svart 6.April.2004 Gleder meg til oppfølgingen. Jeg kommer til å kjøpe to vimpelstenger. En til Båtplassens og en til Redningsselskapets vimpel. Så får vi se hvilken som offres når jeg ligger i havn og vil ha opp sjørøver eller ølflagget i sommer... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 23.April.2004 Link til dette innlegget Svart 23.April.2004 Oppdatering: Har vært på tråden til Vollen Båtservice daglig de siste dagene angående vimpelstengene. Problemet er at han som skal lage de visstnok er voldsomt opphengt om dagen, så de har ikke fått tak i ham og avklart når stengene kan være klare. Det siste er at jeg ringer Vollen igjen på tirsdag, så skal de forsøke å få tak i vedkommende i mellomtiden. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 23.April.2004 Link til dette innlegget Svart 23.April.2004 Er det Vollen Båtservice som ligger innerst i bukta ved Fjordservice? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.