Jump to content

Vimpelmast

M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Hei

Jeg trenger et feste for baatplassenvimpelen.  Noen som kjenner til små "master" på ca 30-40cm. som hadde egnet seg oppå targabøylen? Kan selvfølgelig lage til ett eller annet, men ei fin syrefast "mast" hadde gjort seg.

(Brukte først antenna til radioen, men fikk ikke vimpelen til å sitte skikkelig, og "hovedmasta" er opptatt med vimpel fra båtforeningen.  Dessuten henges det danske og svenske gjesteflagget her når anledningen byr seg.)

mvh Frode

Hva med denne? Etter å ha forhørt meg hos en rekke båtutstyrsbutikker (men ikke Malfix....) fikk jeg Vollen Båstservice i Asker til å skaffe meg 2 stk i syrefast. Disse festes direkte i f.eks. targabøylen med 2 syrefaste skruer. Har ikke fått prisen ennå, men de lovet at det ikke skulle koste så mange hundrelappene.

Hvis jeg ikke har misforstått er de laget av vedk. person/firma som leverer mye syrefast til Windy (rekker etc). Jeg har tidligere også fått laget en baugstige i syrefast/teak samme sted - veldig ordentlig og forseggjort.

Om dette er lagervare eller noe som lages på bestilling vet jeg ikke, men jeg skal sjekke og legge ut mer info.

Bilde

Bilde

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Heisan båtfolk :seeya:

Jeg håper at dere tilgir meg at jeg avsporer tråden noe, men temaet ga meg en anledning til å minne våre medlemmer om at KNBF-vimpelen, eller hvilken som helst annen vimpel med kongekrone, alltid skal henge øverst! Noen båtforeninger har vedtektsfestet at foreningens vimpel skal henge øverst. men dette gjelder altså ikke hvis båten fører en vimpel med kongekrone. Unnskyld avsporingen nok en gang!  :rolleyes:

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Heisan båtfolk :seeya:

Jeg håper at dere tilgir meg at jeg avsporer tråden noe, men temaet ga meg en anledning til å minne våre medlemmer om at KNBF-vimpelen, eller hvilken som helst annen vimpel med kongekrone, alltid skal henge øverst!

Hos meg må de nok henge på hver sin stang.....  :wink:

Skal vi se - KNBF-vimpel, båtforeningen, baatplassen. Det blir 3 ting på en gang. Og så jeg som bare har plass til 2....

:rolleyes:

Hos meg må de nok henge på hver sin stang.....  :wink: Skal vi se - KNBF-vimpel, båtforeningen, baatplassen. Det blir 3 ting på en gang. Og så jeg som bare har plass til 2....

:rolleyes:

Heisan KOB  :wink:

Hvis du bare har plass til to vimpler, anbefaler jeg (med et sukk) at du dropper KNBF-vimpelen. Båtforeningens vimpel og Baatplassens vimpel bør jo stå hjertet ditt nærmest. Dermed avgjør du jo også selv hvilken vimpel som du vil skal henge øverst uten å måtte tenke på kongekroner og andre kroner!  :lol:  :lol:  :lol:

Hilsen Syvert  :seeya:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
  • 9 måneder senere...

...Har ikke fått prisen ennå, men de lovet at det ikke skulle koste så mange hundrelappene.

...Om dette er lagervare eller noe som lages på bestilling vet jeg ikke, men jeg skal sjekke og legge ut mer info.

Hjeeelp! Trenger vimpelstang til Sjømannen. Fikk tak i en utmerket type via www.Malfix.no i fjor, men den modellen kan ikke skaffes lengre :yesnod:. Synes de du fikk tak i ser greie ut, KOB. Hva havnet prisen på? Fant du ut noe mer om dette var lagervare eller bestillingsvare? Noen som vet om hvor vimpelstang ca. 30cm kan skaffes fra?

Hjeeelp! Trenger vimpelstang til Sjømannen. Fikk tak i en utmerket type via www.Malfix.no i fjor, men den modellen kan ikke skaffes lengre :yesnod:. Synes de du fikk tak i ser greie ut, KOB. Hva havnet prisen på? Fant du ut noe mer om dette var lagervare eller bestillingsvare? Noen som vet om hvor vimpelstang ca. 30cm kan skaffes fra?

De jeg har betalte jeg 195 + mva pr stk for. Ikke lagervare, men ringer du Vollen Båtservice på tlf. 66 78 40 30 så er det kanskje håp. Der treffer du en hyggelig svensk dame som håpet hun kunne hjelpe. (snakket akkurat med henne). Hils gjerne fra meg.  :flag:

...Ikke lagervare, men ringer du Vollen Båtservice på tlf. 66 78 40 30 så er det kanskje håp. Der treffer du en hyggelig svensk dame som håpet hun kunne hjelpe.

Da har jeg vært på tråden med damen. Hun snakket da bra norsk, hun. Det var bare et ord nå og da som røpet henne. Gledelig nok kunne hun opplyse om at hun i løpet av morgendagen skulle undersøke muligheten for å produsere 20 stk., slik at de kan ha noen på lager. Skal ringe henne igjen på mandag og høre hvordan det gikk. Takk for hjelpen, KOB! :smash:
  • 3 uker senere...

Oppdatering: Har vært på tråden til Vollen Båtservice daglig de siste dagene angående vimpelstengene. Problemet er at han som skal lage de visstnok er voldsomt opphengt om dagen, så de har ikke fått tak i ham og avklart når stengene kan være klare. Det siste er at jeg ringer Vollen igjen på tirsdag, så skal de forsøke å få tak i vedkommende i mellomtiden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...