mingebretsen Startet 19.November.2020 Link til dette innlegget Startet 19.November.2020 (redigert) Hei, har problemer med refleks ovn som stod i seilbåt jeg kjøpte i sommer. jeg fylte på med fyringsolje, forrige eier presiserte de mente den brukte parafin, noe forskjell? Uansett. Jeg åpner tilførsel, og skrur på regulatoren, men intet kommer inn i selve ovnen, knusk tørt. har prøvd å rense litt inne i ovnen, og bruke rensepinnen. jeg tok ut rensepinnen og blåste, da boblet det i regulatoren. tips? Redigert 19.November.2020 av mingebretsen (see edit history) Link to post
husky dane 85 Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Regulatoren er justert for Parafin eller disel,dersom tidligare eigar brukte Parafin så må du også bruka da Link to post
seilfred Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Prøvde du å tenne ovnen med sprit først? Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
husky dane 85 Svart 19.November.2020 Link til dette innlegget Svart 19.November.2020 Dersom du går inn på YouTube og søker på Sail Life Reflex66 så finn du mykje bra om Reflex ovn Link to post
mons Svart 20.November.2020 Link til dette innlegget Svart 20.November.2020 Det skal være åpning fra rensepinnen og inn i ovnen også. Kan ligge rusk over hullet. Rensepinnen skal stå et stykke ute når du fyrer. Det skal være nøyaktig samme veskenivå inni regulatoren og ovnen. Her er det snakk om presisjon på en millimeter. Mons Link to post
husky dane 85 Svart 23.November.2020 Link til dette innlegget Svart 23.November.2020 Fekk du da til? Link to post
mingebretsen Svart 24.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2020 Dårlig med svar her. Ikke sett på det enda. Jeg skal prøve å rense regulatoren, for å se om det kan være noe problem med flotøren der kanskje. har brukt rensepinnen, og hatt den ut når jeg fyrer, samt fyrt med sprit først for å varme opp ovnen. Link to post
husky dane 85 Svart 24.November.2020 Link til dette innlegget Svart 24.November.2020 Denne ovnen har jo virka før så da er sikkert ein bagatel,men dersom tidligare eigar har brukt parafin så er regulatoren justert for dette,ring Shelby Teknikk A/S ,dei er svert servic vennlige. Link to post
mingebretsen Svart 3.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2020 Jeg sendte Mail til Shelby teknikk med video og bilder. men kan oppdatere her også. Jeg fikk rengjort regulator, noe som gjorde susen, nå strømmer drivstoff på. Dog altfor mye. Brennkammeret renner over. Så her må det justeres endel. Hvordan justerer man dette? Link to post
husky dane 85 Svart 3.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2020 Send regulatorene til Shelby teknikk,og få dei til å justere den,då blir da bra,husk å opplyse ka drivstoff du vil bruka Link to post
kapteinlouie Svart 3.September.2023 Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 @mingebretsen hvordan åpna du opp regulatorn? Har samme type, Vill ikke Volde de opp og risk for at den går sønder... Link to post
husky dane 85 Svart 13.Januar.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2024 Fekk du da til?sjå på Youtube der er da ein del filmer om dette. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn